תיק 1000: המשטרה חושדת כי המיליונר האמריקאי ספנסר פרטרידג' נתן גם מתנות וטובות הונאה לראש הממשלה בנימין נתניהו, כך פורסם הבוקר (שישי) לראשונה ב'הארץ'. פרטרידג' נקרא במהלך חג הפסח למסור עדות בפרשה. עדותו התייחסה למספר מצומצם של עניינים ובעיקר נבדק האם גם הוא סיפק מתנות לנתניהו וכמו כן לרכישה של 50% מהבית של בן ציון נתניהו. בהקשר זה יש לציין כי עו"ד שמרון היה גם עו"ד של אחיו של נתניהו ושל ספנסר.



עוד נודע הבוקר כי בפרקליטות ובלשכת היועץ ביקשו מהמשטרה לנסות להגיע בכל זאת למיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר, זאת למרות ההתחמקויות שלו. נכון לרגע זה גורמים ברשויות האכיפה המעורים בפרטי החקירה אומרים כי עם או בלי עדותו של פאקר, בחומר שבידי החוקרים, ברשות תנ"צ כורש בר נור, יש די כדי לגבש תשתית ראייתית כנגד ראש הממשלה בעניין פרשת המתנות.



במשך חודשים מנסה המשטרה להגיע למיליארדר האוסטרלי, מקורבו של ראש הממשלה וביום רביעי האחרון חשף עיתונאי חדשות 2 אמנון אברמוביץ' כי לאחר התחבטויות החליטו במשטרה לוותר על עדותו של פאקר. זאת מכיוון שהתקשו בחיקור דין וככל הנראה עדותו אינה מחייבת על מנת להגיע להמלצה לכתב אישום נגד ראש הממשלה בפרשה.



לפי הדיווח, עד עתה בתיק 1000 נאספו למעלה מ-90 עדויות שמציירות תמונה ברורה ובלתי ניתנת לערעור, כך לפי המשטרה. בחודש הבא היא תסכם את התיק וצפויה להמליץ חד משמעית על כתב אישום.



מטעם ראש הממשלה נמסר בתגובה לפרסום הבוקר: "מדובר בעוד ניסיון נואש להצדיק המלצת סרק של המשטרה. כמה פעמים אפשר לנסות לעשות הנשמה מלאכותית לסיפור שמזמן יצא ממנו האוויר? אנו חוזרים ואומרים: לא יהיה כלום כי אין כלום".