השר לשעבר משה בוגי יעלון ביקר היום (ראשון) בגלי צה"ל את התנהלות רה"מ נתניהו ושרי הממשלה ביחס להצהרותיהם בנושא תקיפות ישראל בסוריה: "אנחנו כבר תקופה ארוכה מנהלים מדיניות מסוימת מול סוריה. למה צריך לדבר על הדברים? אין פה שיקול דעת ואחריות? אין פה רה"מ שדופק על השולחן ומגלה מנהיגות. הוא צריך לסתום לשרים את הפה". 



יעלון הסביר כי "מזה מספר חודשים אני מתריע מפני הפטפוטים וההתלהמויות של שרים בנושאים רגישים. כמו שנתניהו לא סותם את הפה לחברי כנסת שתוקפים הורים שכולים גם בנושאים ביטחוניים הוא נמנע מלעשות זאת. האם הכל פוליטיקה פה? הוא צריך להסביר לשרים שהם לא צריכים להתעסק בדברים שלא קשורים אליהם. מנהיגות היא להחליט מה שנכון ולא מה שפופולרי. נתניהו היה צריך בדיון מול ההורים השכולים לעצור את מה שהיה שם ולא לעשות סקר בציבור  בנושא ולפעול בהתאם לדעתו".



נתניהו. "אין פה רה"מ שדופק על השולחן ומגלה מנהיגות". צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90
נתניהו. "אין פה רה"מ שדופק על השולחן ומגלה מנהיגות". צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90



"אנחנו ערב יום הזיכרון ואנחנו מוצאים את עצמינו עוסקים בפוליטיקה, דווקא ביום שבו אנחנו מחבקים את הנופלים ואת המשפחות השכולות. נדרשת אחריות ממי שעוסק בדיני נפשות ובביטחון המדינה, ואני לא רואה את זה".



"כולם פתאום נהיו שרי ביטחון", המשיך השר לשעבר לפני שעבר לתקוף את שר הביטחון אביגדור ליברמן: "לאחר הדברים של ליברמן על צפון קוריאה רה"מ היה צריך להתקשר אליו ולשאול אותו מדוע עשה זאת. פתאום אנחנו פותחים חזית מול צפון קוריאה. בשביל מה? זה נכון שהמדינה הזו היא חלק מציר הרשע והיא תומכת באויבינו. אז זה אומר שאנחנו צריכים לקפוץ בראש? מה נותן הפטפוט הזה? להראות את עצמך גיבור? מספיק".



השר ליברמן ומנהיג צפון קוריאה. "מה נותן הפטפוט הזה? להראות את עצמך גיבור? מספיק". צילום: רויטרס, פלאש 90
השר ליברמן ומנהיג צפון קוריאה. "מה נותן הפטפוט הזה? להראות את עצמך גיבור? מספיק". צילום: רויטרס, פלאש 90



לדבריו, הסיבה לסיום כהונתו כשר הביטחון טמונה בהתנגדותו למהלכים של רה"מ:  "עמדתי למכשול בפני גורמים מסוימים. זה לא סוד למשל שהתנגדתי לעניין הצוללות וכלי השיט ולהתנהגות של מי שאמור להנהיג כנגד ציבורים שונים. זה לא סוד שעמדתי על עקרונותיי בנושא החייל היורה בחברון ושטענתי שהתקשורת צריכה להיות חופשית במדינה דמוקרטית. הודחתי מתפקידי בגלל דעותיי".



בהתייחס לאופן שבו הוא מציין את יום הזיכרון אמר מי שהכריז לאחרונה על חזרתו לפוליטיקה כי "מחיר העצמאות שלנו עולה במחיר של חיי צעירים. אני מסתכל על ענייני האישי ונזכר לקראת היום הזה בחבריי שנפלו במלחמות. צריך לדעת להתמודד עם זה ולחתור ככל האפשר ליציבות ולא לחרחר מלחמה. עם ישראל צריך להתאחד ולחבק את המשפחות השכולות ופצועי צה"ל ולפעול למען השבת הנעדרים".