כמעט אסון בהכנות לטקס יום העצמאות בהר הרצל שבירושלים: פועל כבן 25 נפגע הבוקר (ראשון) באורח בינוני במהלך עבודתו לאחר שככל הנראה התחשמל ונפל מגובה. צוותי ההצלה העניקו לו טיפול רפואי ראשוני במקום ופינו אותו לבית החולים "שערי צדק" עם חבלות בראש ובגפיים בהכרה מלאה ויציבה.



אליסף שקד, כונן מד"א וחובש רפואת חירום, סיפר: "על רצפה שכב גבר כבן 25 עם חבלת ראש כשהוא מעורפל הכרה. אנשים שהיו במקום סיפרו לנו שהוא עבד בגובה ונפל ככה"נ כתוצאה מהתחשמלות. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותו לבית החולים שערי צדק כשמצבו בינוני עד קשה, יציב והוא סובל מחבלות בראש ובגפיים".



יוסי ישר, חובש רפואת חירום של איחוד הצלה, סיפר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בפועל שסבל מפגיעה רב מערכתית וחבלות בראשו. סיפרו לנו בזירה כי הוא נפל מסולם לאחר שהתחשמל תוך כדי עבודתו. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה סניף ירושלים הענקנו לו סיוע רפואי ראשוני בזירת האירוע כשמצבו מוגדר קשה וללא הכרה".



לפני חמש שנים אירעה תאונה במהלך החזרות לטקס, כשגשר התאורה קרס ופגע בסגן הילה בצלאלי ז"ל, שנהרגה במקום. היא היתה בת 20 במותה. שבעה חיילים נוספים נפצעו בתאונה. 



סגן הילה בצלאלי ז"ל. צילום: דובר צה"ל
סגן הילה בצלאלי ז"ל. צילום: דובר צה"ל



שבוע אחר כך, בטקס הדלקת המשואות, הוזמנו הוריה של הילה  על ידי יו"ר הכנסת, דאז, ראובן ריבלין, להדליק עמו את המשואה המרכזית של יום העצמאות. 



בחודש דצמבר גזר בית המשפט המחוזי בירושלים את עונשם של שני בכירים בחברת עיצוב במה, שהורשעו בגרימת מותה בצלאלי. על טאימורז ליאונידזה, מנהל התפעול של החברה, נגזרו שבעה חודשי מאסר בפועל, ופיצוי למשפחתה של בצלאלי ולנפגעים הנוספים באירוע, העומד על סכום של כ-9,000 שקלים. גם אלעד לביא, סמנכ"ל התפעול בחברה, יפצה את המשפחה בסכום של 9,000 שקלים, והוא נידון לשישה חודשי מאסר בפועל.



בגזר הדין, נתן בית המשפט תוקף להסדר הטיעון שחתמה הפרקליטות עם הנאשמים. נוסף לזה, בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות והרשיע את החברה שהפיקה את טקס הדלקת המשואות בהר הרצל לפני כארבע שנים, בגין גרם מוות ברשלנות וחבלה ברשלנות, והטיל עליה לשלם פיצויים בסכום של 120,000 שקלים.



השופט קבע בהחלטתו כי עיצוב הבמה "הזניחה במידה ניכרת את חובת הפיקוח והאישור ההנדסי על הפרויקט". בעניין שני הנאשמים שנותרו - אורן ורשבסקי, מהנדס המבנים, ויצחק צוקר, יועץ הבטיחות של הטקס, התיק ממשיך להתנהל והם אינם כלולים בהסדר.