לאחר שיחידת הסייבר בשירות הביטחון הכללי (שב"כ) הכריזה על תהליך גיוס מיוחד לשורותיה, שכולל פתרון של חידת סייבר, סיפר אחד ממקימיה, ארז קריינר, בתכנית של ניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM על התגובות להליך יוצא הדופן:  "הבאז שזה עורר הוא פנטסטי. פעם הגיוס התרחש בעיקר מפה לאוזן, אבל בשנים האחרונות השירות עובר מהפיכה ופותח עצמו כלפי חוץ. השירות הפך היום להיות לארגון טכנולוגי מאוד המתעסק גם בדברים במרחב הסייבר וגם כמסייע לסיכול טרור". 



סרטון גיוס של השב"כ

לדבריו, "700 אלף איש עדיין מנסים לפתור את החידה שפרסמנו באתר ורק שישה הצליחו. זה לא אומר שמי שלא הצליח לפתור את החידה לא יכול לעבוד בשב"כ וזה גם לא אומר שמי שפתר את החידה יתקבל אוטומטית". 



"רבים ומוכשרים בארץ בוחרים לפנות לתחום היי-טק ולא להגיע לשב"כ בגלל התנאים הנוחים והשכר הגבוה", הסביר קריינר את הסיבה לפתיחה בקמפיין, והוסיף כי "הצורך באנשים טובים קיים כל הזמן. היכולת לברור את חוד החנית הוא בעייתי תמיד. אמנם השירות בשב"כ כולל פחות כסף אבל השירות יודע לתגמל יפה. התחרות קשה מול כל 400 הסטארט-אפים בישראל שעוסקים בסייבר, אך השב"כ יודע לנצל את הכלים שלו וכיום הוא מעורר המון עניין".



לטענתו, "כשאתה מתמודד עם משימות ברמה לאומית מול האקרים ברמה הבינלאומית ונושא את דגל ישראל בתרמילך יש לך סיפוק מעבר לכל תעסוקה אחרת". 



 


עריכה ל-103FM : איתמר זיגלמן

מעוניינים במידע וטיפים אודות תזונה נכונה?הצביעו והשפיעוgoo.gl