שאול צ'יטיאט, האב השכול שהתפרץ היום (ראשון) לדברי ראש הממשלה נתניהו בטקס חנוכת היכל הזיכרון לחללי צה"ל, המשיך ותקף היום במילים קשות את רה"מ. "הוא לא שמע את דברי, ואפילו הבעת הפנים שלו לא השתנתה. בנימין נתניהו הוא לא אח שכול. אני יודע שמבחינת העובדה אחיו נהרג, אבל אני לא מאמין שזה באמת כואב לו, אחרת הייתי רואה עצב בעיניים. הוא לא היה מאפשר יחס כזה להורים שכולים", אמר בראיון בחדשות 2, כשהוא מתייחס לעימות בין ח"כ דוד ביטן וח"כ מיקי זוהר להורים שכולים בכנסת, שהביא אותו להתפרץ מלכתחילה לדברי נתניהו.
צ'יטיאט הדגיש כי הוא מתכוון למילים הקשות בהן השתמש. "אני מתנצל על הסערה הנפשית, אך מתכוון לכל מילה", אמר. "לא רציתי לגרום למשפחות להרגיש שאני פוגע בקדושת יום הזיכרון, אבל אני לא מתכוון לעמוד מהצד כששני הבריונים האלו פוגעים באמא שלא הביאה את בנה לקבר". מלשכת רה"מ: "ראש הממשלה אינו מתווכח עם משפחות שכולות". 

נתניהו בהיכל הזיכרון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בארגון "יד לבנים" רוצים להשעות את צ'יטיאט, אך בעקבות בקשת ראש הממשלה, ההליך הוקפא. בתחילת נאומו של נתניהו בטקס, צ'יטיאט, המכהן כיו"ר סניף קריית אונו, התפרץ לדבריו ואמר כי "גם ביום קדוש זה אני לא סולח על דמעותיה של לאה גולדין, דמעותיה חייבו תגובה ובקשת סליחה ומחילה מיידיים", כשהוא מתייחס לדיון בוועדה לביקורת המדינה בכנסת על דוח מבצע צוק איתן, בה הוחלפו דברים קשים בין חברי הכנסת להורים השכולים.



לאחר דבריו, אלי בן שם, יו"ר ארגון "יד לבנים", אמר ל"מעריב אונליין" כי "לאור פניות של חברי ההנהלה הוא הושעה מההנהלה, אך ראש הממשלה במהלך הטקס פנה אלינו וביקש להקפיא את זה בגלל אירועי יום הזיכרון ואנחנו עכשיו דנים בזה ועושים סבב שיחות טלפוני". בן שם הדגיש כי הפנייה להקפאת ההשעיה התקבלה מראש הממשלה: "נתניהו פנה אליי במהלך הטקס כמה פעמים וביקש לא לעשות את זה, להקפיא את זה לפחות עד אחרי יום הזיכרון, הוא לא כועס, הוא מבין".



"יש קווים אדומים שהורים שכולים לא יכולים לעבור"


"היום הוא פגע לא בראש הממשלה אלא באלפי משפחות שכולות ובבנים שלנו. יש קווים אדומים שהורים שכולים לא יכולים לעבור. זכותם להביע מחאה אבל עד פתח בית הקברות הצבאי ובטח לא בהיכל הזיכרון, זה היכל הקודש לבנים שלנו ואף משפחה לא תעשה שם פרובוקציה, אנחנו לא מוכנים לזה כמו שאנחנו באים בטענות לחברי כנסת שדיברו לא יפה להורים שכולים. ראש הממשלה הוא של כולנו בהר הרצל, בחוץ שיעשו הפגנות ומה שהם רוצים, זו זכותם וחובתם. את ראש הממשלה אנחנו מארחים ואנחנו כל הזמן באים אליו בטענות ששרים וח"כים לא מגיעים לאירועים אצלנו. איך אני יכול לבוא אליו אחר כך ולהגיד לראש הממשלה שאתה לא בסדר כשבכל פעם מבזים אותו?", המשיך בן שם.



"יש גבול, אנחנו ארגון לא פוליטי וצריכים לדעת לכבד ולשמש דוגמא לכל עם ישראל ומה שהוא עשה היום הוא חצה את כל הקווים האדומים. הפגיעה היא לא בראש הממשלה אלא בנו. כל חברי ההנהלה פנו אליי וכמעט פה אחד החליטו שהם רוצים שהוא לא יהיה בתוכנו, אנחנו לא רוצים אנשים שלא יודעים לכבד אותנו ואת ילדינו", הוסיף בן שם ואמר כי "לאור פניית ראש הממשלה תוך מספר דקות נודיע על ההחלטה".