הרב יונה מצגר, מי שהיה הרב הראשי לישראל הגיע הבוקר (שני) אל פתחי כלא מעשיהו והוא אמור החל מהבוקר לרצות את עונש המאסר שהושת עליו, יממה לאחר שהרכב של בית המשפט העליון קיבל את ערעורו וקיצר את עונשו לשלוש שנות מאסר וחצי. כזכור, חתם הרב מצגר על הסדר טיעון במסגרתו הוא הודה בביצוע שורה של עבירות שוחד, מרמה, הפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות מס אותן ביצע לכאורה בשנים 2003-2013, בהן כיהן כרב הראשי לישראל. 



בית המשפט המחוזי גזר עליו ארבע שנות מאסר וחצי, לאחר שהחליט שלא לאמץ את הסדר הטיעון במלואו, אולם כאמור אתמול קבע הרכב בית המשפט העליון בו היו חברים השופטים עוזי פוגלמן, נועם סולברג ודפנה ברק ארז כי הוא מקבל את ערעורו של הרב מצגר וקיצר את עונשו בשנה תוך שהשופטים מאמצים במלואו את הסדר הטיעון שנחתם בין מצגר לבין פרקליטות המדינה.
בהחלטתם ציינו השופטים כי נוכח עמדתה הנוכחית של הפרקליטות הסדר הטיעון נחתם עם הרב מצגר לאחר שנתגלו קשיים ראייתים להוכחת אשמתו וזאת נוכח העובדה כי החקירה הסתמכה כולה על עדותו של עד המדינה, אשר בינו לבין העדים האחרים היו פערים בעדויות. 

השופטים קבעו כי עצם הודאתו של הרב בעבירות והעובדה שחסך מזמנו של בית המשפט ולא ניהל הליך משפוטי יש בה משום תחילת תהליך של טיפול, ןמשום כך הם סבורים כי טעה בית המשפט המחוזי שהתערב בצעד חריג ולא קיבל במלואו את הסדר הטיעון. 
רק מהטעמים הללו החליטו כאמור השופטים לקצר את תקופת המאסר. יחד עם זאת טענו השופטים כי העובדה שהם מאמצים את הסדר הטיעון אין בה כדי לבטל את הסלידה ושאט הנפש ממעשיו החמורים של הרב מצגר ולמנוע את הגינוי ואת הקלון שדבק במעשיו.