הרס"ר המסורתי, אל"מ דוד רוקני, פיקד על הטקס המשואות במשך 34 שנים והפך לדמות מוכרת בכל בית בישראל בערב יום העצמאות. השנה הוא יישב בקהל ויראה את מחליפו מבצע את הטקס, לאחר שהודיע על פרישה בשנה שעברה, ואף קיבל על כך הוקרת תודה מנשיא המדינה במהלך האירוע. אבל אם חשבתם שרוקני יתנתק לגמרי, ברור לכם שטעיתם.



"הייתי שם יום שלם וסייעתי למחליף שלי, הייתי בכל הישיבות איתו, ראיתי את התרגולים. הטקס בידיים טובות משום שאני המלצתי עליו. אני 34 שנים עשיתי צורות וכל פעם צורות אחרות. גם הוא יעשה משהו אחר. אני בגיל 85. ובגילי אני כבר לא צריך להיות חלק בזה. עברה שנה מאז סיום תפקידי". על עצמו כרס"ר משמעת סיפר: במשמעת אני קשוח אך בהפסקה אני יושב עם החיילים והקצינים וצוחקים יחד. כשחייל בטקס עושה טעות, הוא כבר עשה אותה, אין מה לעשות אחרי זה. הוא בעצמו יודע מה הוא עשה ואת העונש הוא יכול לתת לעצמו.



"לא זכורה לי איזו תקלה מיוחדת. אצלי לא היה בלאגן. אין דבר כזה. אצלי עשו חזרות 20 פעם ולמחרת עוד 30 פעם. רגע השיא של הטקס בשבילי הוא כשהכל נגמר בהצלחה". לסיום סיפר אל"מ דוד רוקני: "אני בא לראות את הטקס בשמחה. אני מאחל לו הצלחה ואהיה שם לצפות וליהנות. ההצלחה שלו היא ההצלחה של כולם".






עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן