כוחות הביטחון סיכלו היום (שלישי) ניסיון פיגוע במחסום חיזמה שבמזרח ירושלים. המשטרה מסרה כי צעיר יהודי כבן 19, תושב פסגת זאב בירושלים, רץ לכיוון כוחות הביטחון וניסה לדקור חיילת במחסום. אחד המאבטחים פתח בנוהל מעצר חשוד וירה למוות בצעיר באופן מידי. בזירה אותרה ונתפסה סכין שאותה אחז בידו. אף אדם נוסף לא נפגע באירוע. בשל ניסיון הפיגוע נסגר המעבר לתנועה בשלב זה וכוחות הביטחון פתחו בבדיקת האירוע. מכתב התאבדות שהשאיר הצעיר נמצא על ידי חברו לאחר האירוע, מה ששינה את פני החקירה שכעת מתייחסת גם לנסיבות ההתאבדות.



מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי מדובר בצעיר בן 19 שלא גויס לצבא ומתגורר עם אמו, אשה מבוגרת בשכונת פסגת זאב בירושלים. על פי עדויות שנגבו הן מהחיילת והן מהמאבטח שעמד מאחוריה וביצע את הירי לעברו של החשוד, הצעיר שעט במהירות רבה לעברה של החיילת כשהוא אוחז בידו סכין איתה נופף לעברה, והמאבטח שעמד מאחוריה הגיב במהירות כפי המצופה ממנו וירה על מנת לנטרל את המפגע,. 
כתוצאה מכך נפצע המפגע באורח אנוש וצוות מד"א שהוזעק למקום נאלץ בתום ניסיונות ומאמצי החייאה לקבוע את מותו בזירה. גורמים בכירים במשטרה מציינים כי לאור ההתרחשות בזירה עולה כבר עתה כי תגובת המאבטח הייתה הכרחית וראויה ולא מן הנמנע כי הוא הציל את חייה של החיילת. 

"חשוד שרץ בבהילות כשסכין שלופה בידו לעברה של חיילת מתכוון ללא ספק לבצע פיגע דקירה. מדובר בשניות בודדות ולכן חייבת הייתה להיות תגובה מהירה על מנת למנוע סיכון ממשי לחייה של החיילת. אילו המאבטח לא היה מגיב כפי שהגיב ככל הנראה היינו בסיטואציה שונה וחמורה יותר,", אומר גורם בכיר במשטרה. במשטרה חוקרים חשד לפיו לא מן הנמנע כי הצעיר החליט לבצע את המעשה בניסיון לשים קץ לחייו. "אנחנו בהחלט לוקחים בחשבון גם אפשרות כזאת", אומרים משטרה ומוסיפים: "כרגע הנסיבות נחקרות ואנו בודקים מנה גרם לצעיר לצאת במהירות שכזו במטרה לפגוע בחיילת". 

ביום חמישי האחרון נעצר פלסטיני באזור מערת המכפלה שבחברון לאחר שנמצאו אצלו סכין וכמה כדורי אקדח. יום לפני כן נורה צעיר פלסטיני בן 21, לאחר שניסה לבצע פיגוע דקירה בכיכר החטיבה הסמוכה לכפר הפלסטיני חווארה שבאזור שכם. הוא פונה במצב קשה מאוד לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. אף אדם אחר לא נפגע באירוע.

השאיר מכתב התאבדות

מיד לאחר פרסום האירוע הגיע לבית משפחת הצעיר חברו הקרוב שמסר לאמו ולחוקרי המשטרה שהיו במקום מכתב התאבדות שהשאיר הצעיר. לדבריו, לפני מספר ימים פגש אותו הצעיר שסיפר לו על הקשיים שהוא עובר ועל מצבו הנפשי הקשה. כמו כן, הוא ביקש ממנו שייגש למקום מסתור וייקח משם מכתב שהשאיר לאמו במקרה שבו יישמע ששם קץ לחייו. 

לאחר שהתפרסם האירוע שבו נורה למוות הצעיר מיהר אותו חבר למקום המיועד, נטל את המכתב והביאו לבית אמו. במכתב מפרט הצעיר את הנסיבות שהביאו אותו לשים קץ לחייו, ובו הוא פורט את הקשיים שנתגלו בחייו ומציין כי החליט לסיים את מסכת הייסורים שעבר מאירוע טרגי שכזה. במשטרה חוקרים כעת את האירוע כשהנסיבות הן כאמור התאבדות.