על רקע פגישתם של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שבה צפויים לדון השניים במשבר סביב שביתת הרעב שהכריזו האסירים הביטחוניים בישראל, החליט שירות בתי הסוהר (שב"ס) לתגבר את ההיערכות לקראת טיפול אפשרי באסירים שיזדקקו לטיפול רפואי. במסגרת היערכות זו נוסף בימים האחרונים ציוד רפואי מטעם משרד הבריאות, מד"א וצה"ל שהוצב באגפים מוסדרים בבתי הסוהר השונים בהם שוהים אסירי חמאס. בין היתר מדובר בערכות חמצן, נוזלים, וציוד נלווה המיועד לטיפול ראשוני באסירים שיזדקקו לטיפול.



התגבור האמור פוזר בארבעה בתי כלא, שם הוקצו חדרים מיוחדים לטיפול באסירים בשעת חירום. כידוע, כבר מראשית השביתה נערכו בשב"ס בהנחיית השר לביטחון פנים גלעד ארדן לטיפול באסירים שובתי הרעב בעת הצורך, ועתה לאחר שמסתמן כי השביתה נמשכת החליט משרד הבריאות להגדיל את הסיוע עבור שירותי מד"א בעיקר בעת חירום.



ברגותי. עומד בראש שביתת הרעב של האסירים. צילום: רויטרס
ברגותי. עומד בראש שביתת הרעב של האסירים. צילום: רויטרס



במסגרת זו אישר המשרד העברת ציוד רפואי מצה"ל ומגורמים נוספים לרבות מד"א אשר הוצב, כאמור, באותם בתי הסוהר. יש לציין כי כיוון שמרבים האסירים שוהים במתקנים בדרום הארץ חלוקת הציוד הרפואי נעשתה בהתאם לכך. 



כזכור, במהלך החודש שעבר פתחו אסירי חמאס היושבים בבתי הכלא הביטחוניים בישראל בשביתת רעב בעקבות הוראת מנהיג פת"ח לשעבר מרואן ברגותי, שהכריז עליה במחאה על תנאי כליאתם.  בשב"ס הבהירו אז כי שביתת הרעב מסכנת את בריאותו וחייו של האסיר הנתון במשמרת המדינה האחראית על שלומו, ומפרה את הסדר והמשמעת בבתי הסוהר.