עובדי משרד החוץ מאיימים לפגוע בארגון ביקור נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בישראל, הצפוי להתקיים ב-22 במאי, זאת על רקע סחבת האוצר ביישום ההסכם הקיבוצי עם ועד העובדים. לפני כחודשיים הגיעו להסכמות עובדי משרד החוץ עם פקידי האוצר אך טרם נראו תוצאות בשטח.



במכתב ששלח היום (רביעי) ועד עובדי משרד החוץ למנכ"ל המשרד, יובל רותם, כותב יו"ר הוועד, חנן גודר, כי "על רקע מריחת הזמן המכוונת של פקידים באוצר, לא נותרה לעובדים ברירה אלא לפגוע בביקורו המתוכנן של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. מאז ההסכמה על עקרונות להסכם השכר הקיבוצי בין ההסתדרות לאוצר לצערנו דבר לא קרה. עד לרגע זה לא התקבלה שום טיוטה להסכם".



"במקביל מגיע האוצר לשורת הסכמים במגזרים אחרים במשק ואותו אוצר מעכב במכוון את מימוש ההסכם איתנו. שוב עולה התחושה כי הרצון הטוב שמביע בענייננו מנכ"ל האוצר, שי באב"ד, נבלם על ידי דרגי המקצוע במשרדו".



גודר הוסיף, כי "אנו מודיעים לך לפיכך על כוונתנו להוציא לעובדים הנחיות מפורטות על נקיטת צעדים ארגוניים חריפים במשרד החוץ ומקווים כי תצליח למנוע את ההסלמה הצפויה".



בוועד עובדי משרד החוץ מדגישים: "יותר משנתיים חלפו ממועד החתימה על הסכם קיבוצי אך האוצר טרם יישם את חלקו בנושא שכר העובדים בחו"ל. השחיקה בשכר העובדים היא חסרת תקדים במשק ועומדת על 50%, אחרי שהשכר לא עודכן למעשה משנת 2002".



ב-14 במרץ בישרו בחגיגיות משרד האוצר וההסתדרות על תום משבר יחסי העבודה הקשה במשרד החוץ, שהפך לשק החבטות של האוצר בממשלה הנוכחית בין היתר בשל התעקשות ראש הממשלה נתניהו שלא למנות שר חוץ במשרה מלאה ולפזר את סמכויות המשרד בין לפחות ארבעה שרי קבינט אחרים.



בעקרונות ההסכם עליהם הודיע האוצר עצמו בין היתר מנגנון לעדכון גובה שכר הדיפלומטים בהתאם ליוקר במחיה במדינות השירות ומאפייני רמת החיים בה, מסגרת תקציב לשיפור הפנסיה לעובדים ועוד. אך עד כה לא קבע האוצר כל לוח זמנים מחייב ליישום ההסכם.