הרב אליעזר ברלנד, שהורשע בעבירות מין מתנצל "אם פגעתי". בראיון לאמנון לוי בערוץ 10, שחלק ממנו שודר הערב (חמישי), אמר ברלנד, ששוחרר לפני חודש למעצר בית בעקבות מחלה: "אני מוכן לקבל שריפה וסקילה, אם נגעתי בבת. אם באמת עשיתי דבר נורא ואיום ובאמת פגעתי בנפש של בן אדם אני מוכן שייסקלו אותי".



עוד אמר עבריין המין, כי הוא "מתחרט שבסך הכל הנשים הרגישו ניצול, צער ביזיון שהן לא יכולות להירדם. אני מבין את הכאב, אני לוקח אחריות על הכאב. אמרתי לשופט, אני מוכן שייסקלו, אדרבא. זה דין תורה. אני מוכן לקבל כל עונש בעולם. לא התכוונתי לדברים כאלה חמורים אבל אם זה יצא, זה מכשול כמו שהבינו את זה, שייתנו שש שנים, שבע שנים. שמונה שנים. לא אכפת לי. אני רוצה שימצו את הדין. אמרתי לשופט למצות איתי את הדין".



על האלימות שהופנתה כלפי המתלוננות, אמר הרב, כי "הודעתי לחסידים שלי מאה פעמים לא לפגוע במתלוננות, לכבד אותן להתחשב בצער שלהן. אבל אנשים מרגישים פגועים". 



הרב אליעזר ברלנד נחשב לאחד מהבולטים בין רבני חסידות ברסלב, ועמד בראש קהילה "שובו בנים" שמנתה למעלה מ - 1,000 משפחות. נגד הרב ברלנד התנהלה חקירה בעקבות תלונות שהוגשו נגדו בגין עבירות מין שביצע לכאורה במספר נשים ועם פרסום הדברים נגדו נמלט מהארץ עד שנעצר והוסגר לישראל.
 
עם סיום החקירה הוגש נגדו ביולי 2016 כתב אישום חמור אולם בסופו של דבר החליט להסכים לעסקת טיעון בעטיה הודה בביצוע שתי עבירות של מעשה מגונה בנשים ובעבירת תקיפה ובנובמבר 2016, גזר עליו בית משפט השלום בירושלים עונש של שנה וחצי מאסר לריצוי בפועל. לפני חודש שוחרר למעצר בית במלונית בבית חולים בירושלים לאחר שעבר ניתוח לכריתת כלייה וחצי המעי הגס בעקבות מחלת הסרטן ממנה הוא סובל.