עו"ד ליאת בן ארי, הפרקליטה המלווה את חקירת ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחסה באופן מרומז לפרשת המתנות, המוכרת כתיק 1000 ואמרה כי "אין דבר כזה מתנות פעוטות", כך דווח הערב (חמישי) בחדשות 2. 



בן ארי הוסיפה כי "כל דבר תלוי בנסיבות. שאלת החברות עולה בכל התיקים. לטעמי, כאשר מדובר במתנות ששוות מאות אלפי שקלים, אני מתקשה לקבל שמדובר אך ורק במתנה בין חברים. אני יודעת על עצמי ועל חבריי, אף אחד מאיתנו לא נותן או מקבל מתנות בסכומים האלה. האינטרסים במצב כזה חייבים להיבחן".



לדברי בן ארי ישנה חשיבות לבחינת היחסים בין נותני המתנות למקבלים אותן. "כל תיק הוא עולם ומלואו עבורנו, ואין ספק שמאוד מעניין מבחינתנו לבחון את יחסי החברות בין הנותן והמקבל", הוסיפה הפרקליטה.



על החשדות נגד נבחרי ציבור הוסיפה בן ארי: "מבחינתי גם 4,700 דולר מספיקים לעבירת שוחד והעמדה לדין, כך שיותר מכך זה בטח ובטח. הסכום לא חייב להיות גדול בשביל מי שנותן, אלא בשביל מי שמקבל. אם אדם בעל אינטרס שמקדם עניין נותן סכום כזה לנציג ציבור, זה מה שמשנה".



מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "אין שום בסיס לטעון שדבר כלשהו היה פסול ביחסים בין ראש הממשלה לבין חבריו. ראשית, החברות ההדוקה בין המשפחות היא עובדה חד משמעית שאין לערער עליה, כולל גם בתקופות שראש הממשלה היה אזרח פרטי. שנית, אנו כופרים בסכומים שננקבים, ובכל מקרה מדובר בסיגרים שניתנו פעמים רבות על פני 17 שנות חברות. לכן הטענה כאילו ניתנה מתנה אחת בשווי של מאות אלפי שקלים, או שניתנו הרבה מתנות בשווי של אלפי דולרים כל אחת, פשוט אינה נכונה. שלישית, במהלך כל השנים הללו לא היו שום אינטרסים ולא ניתנה שום תמורה. אנו חוזרים ואומרים: לא היה כלום, ולכן גם לא יהיה כלום".



סיגרים ושמפניות



לפני כחודש צוות מיוחד הוקם בפרקליטות לטיפול בתיקי חקירות ראש הממשלה. פרקליט המדינה, שי ניצן, הקים לאחרונה צוות משותף לפרקליטות מחוז ירושלים פלילי ולפרקליטות מיסוי וכלכלה במחוז תל אביב, אשר ילווה את החקירות במרכזן חשוד נתניהו.



תיק 1,000 עוסק בפרשת המתנות שקיבל לכאורה ראש הממשלה נתניהו מאנשי עסקים, בהם ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. בין היתר נבדק חשד כי נתניהו ומשפחתו קיבלו סיגרים ושמפניות בשווי מאות אלפי שקלים לאורך שנים ממילצ'ן, כשבתמורה נתניהו שוחח עם שר החוץ האמריקאי זרז ג'ון קרי לחידוש הוויזה של מילצ'ן.



ארנון מילצ'ן. צילום: פלאש 90
ארנון מילצ'ן. צילום: פלאש 90