למרות הסערה בעקבות ביקור שר החוץ הגרמני בארץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין ייפגשו היום (ראשון) עם נשיא גרמניה פרנק־וולטר שטיינמאייר. הנשיא הגיע אמש לישראל והיה אמור לצאת לסיור בשוק מחנה יהודה בלוויית הנשיא ריבלין. הערב הוא גם אמור לשאת דברים בפני סטודנטים באוניברסיטה העברית בירושלים.



ביקורו של שטיינמאייר בא על רקע המתיחות שנוצרה בין ישראל לגרמניה. זאת בעקבות החלטת ראש הממשלה להחרים את שר החוץ הגרמני זיגמר גבריאל בעקבות פגישתו עם נציגי שוברים שתיקה ובצלם במהלך ביקורו האחרון בישראל.



על פי דיווח בעיתון הגרמני "דר שפיגל", שטיינמאייר אינו מתכוון להיפגש כלל עם ארגוני חברה אזרחית, כדי שלא לעורר סערה פוליטית נוספת. אולם, הוא צפוי להתייחס לכך בנאום שיישא ביום הערב באוניברסיטה העברית בירושלים.



רה"מ (מימין) ושר החוץ הגרמני (משמאל). ביטול הפגישה יצר סערה תקשורתית. צילום: Getti Images, פלאש 90
רה"מ (מימין) ושר החוץ הגרמני (משמאל). ביטול הפגישה יצר סערה תקשורתית. צילום: Getti Images, פלאש 90



גורמים בלשכת הנשיאות טענו באוזני ה"דר שפיגל" כי בנאומו, שידון ב"סכנות לדמוקרטיה", שטיינמאייר צפוי לשבח את פעילותו של ארגון שוברים שתיקה ולטעון כי היא מחזקת את הדמוקרטיה הישראלית.



בין היתר, מתכוון הנשיא הגרמני לצטט מדבריו של הסופר עמוס עוז, שבנאום בנובמבר האחרון באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע השווה בין פעילי הארגון לנביאים. "לפעמים בהיסטוריה אנשים שנקראו בוגדים התגלו כמורי דרך", אמר עוז, בהתייחסות לפעילות הארגון, שאוסף עדויות מחיילי צה"ל ששירתו בגדה המערבית וברצועת עזה.