יממה לאחר שנחשף כי רב המחבלים מרואן ברגותי , מנהיג שביתת הרעב בקרב האסירים הביטחוניים שבר פעמיים במהלך התקופה האחרונה את השביתה כשאכל פעם שתי עוגיות ופעם וופל טורטית , פנה מרכז עדאלה בשם חה"כ ד"ר יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) ליועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל יינון, ליועצת המשפטית של השב"ס, עו"ד יוכי גנסין וליועץ המשפטי של המשרד לביטחון פנים, עו"ד יואל הדר, בדרישה כי יאפשרו לחה"כ ג'בארין לבקר את האסיר ברגותי.

לטענת מרכז עדאלה, במהלך השבועות האחרונים הגיש חה"כ ג'בארין שלוש בקשות לבקר את האסיר ברגותי, אולם בקשותיו נדחו בתשובה לקונית של שב"ס שהחליט שלא לאשר את המפגש.

בפניית עדאלה נטען כי ביקורו של חה"כ ג'בארין חשוב אף יותר על רקע שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים שהחלה בחודש שעבר: "מצבם הבריאותי והפיזי של האסירים, המנותקים באופן כמעט מוחלט מהעולם החיצון, ממשיך להידרדר ולהחמיר, בזמן ששירות בתי הסוהר נוקט נגדם בסנקציות וצעדים ענישתיים". 

אלא שאמש חשפו השר לביטחון פנים חה"כ גלעד ארדן ובכירי שב"ס תיעוד שבו הונצח ברגותי כשהוא מפר את השביתה שהנהיג ופעמיים בתא השירותים בחדרו בכלא קישון בו הוא שוהה, אכל בהסתר פעם עוגיות כאמור ופעם וופל טורטית.

חה"כ ג'בארין אומר כי "דחיית כל בקשותיי לבקר אצל ברגותי מהווה פגיעה קשה בפעילות הפוליטית שלי כחבר כנסת ובחסינות הפרלמנטרית. אין ספק כי שביתת האסירים הינה  סוגייה בעלת חשיבות ציבורית רבה, וכי מתפקידי כנבחר ציבור לבחון את מדיניות השב״ס ואת התנהלותם בנושא זה ולפקח עליה, וזאת בין השאר באמצעות ביקור אצל אסירים שובתים.״