ח"כ אורן חזן הורשע היום (שלישי) על סמך הודאתו בבית משפט השלום לתעבורה באילת, בנהיגה במהירות של 142 קמ"ש בכביש 90 המוגדר ככביש אדום, במקום במהירות של 90 קמ"ש המותרת במקום, דהיינו 52 קמ"ש מעל המותר. הרשעתו הגיעה על סמך הסדר טיעון עם התובעת. השופט, גל שלמה טייב, שהחליט להטיל על ח"כ חזן קנס כספי בסך 1,500 שקלים בלבד ולא לפסול את רישיון הנהיגה שלו, מתח ביקורת עקיפה על המשטרה והתביעה, ואמר כי אינו מבין מדוע תיק זה הגיע כלל לדיון בבית המשפט.



טייב הסתפק בפסילה המנהלית בת 30 יום שהוטלה על ח"כ חזן בעת ביצוע העבירה ב-9 בדצמבר 2016. בהחלטתו כתב: "כפי שהבהרתי במהלך הטיעונים לעונש, לא ברור לי מדוע בתיק זה המאשימה עומדת על רגליה האחוריות ועותרת לפסילה, אף מעבר לפסילה המנהלית אותה ריצה הנאשם. לא ניתן להתעלם משמו של הנאשם, ח"כ בישראל, שאם לא כן מסופקני אם היה צורך בקיום דיון בתיק זה והצדדים היו מגיעים להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט".



השופט הוסיף כי העובדה שמדובר בח"כ אמנם יש לה משמעות ציבורית, אולם בשים לב לעבירה המיוחסת לו, עדיין היה לא מקום לטיעון לפני בית המשפט. השופט טייב בגזר הדין מציין כי ביום התשיעי בדצמבר 2016, בשעה 17:09 בכביש 90 מצפון לדרום, נהג ח"כ חזן ברכב מסוג סקודה במהירות של 142 קמ"ש העולה על המהירות המותרת במקום".



עוד ציין השופט כי לחובתו של חזן בן ה-36 ותק של נהיגה בן 18 שנה ולחובתו עשר הרשעות קודמות כשחמש מהם בגין עבירות דומות. לדבריו, למרות כל אלה, "מדובר בעבירת מהירות שחדשות לבקרים המאשימה מגיעה בעניינן להסדרים עם בעלי עבר תעבורתי חמור יותר, לעונשים של פסילה על תנאי או לכל היותר הסתפקות בתקופת הפסילה המנהלית, בוודאי לאחר התיקון לחוק, אשר כפי שציין בא כח הנאשם מציבה את הנאשם בפני בית המשפט רק בשל כך שהמהירות בה נהג חורגת בשני קמ"ש מעל המהירות שהייתה מובילה למתן דוח מסוג ברירת משפט".



"צר לי כי המאשימה בחרה לטעון בתיק זה ואיני אומר את הדברים כדי להקל על העומס בבית המשפט, אלא שלהבא בתיקים מסוג זה,  היות הנאשם ח"כ לא יהיה שיקול שיש להביאו בחשבון".