שוטרים חמושים רכובים על אופנועים ויורים לעבר דמות "מחבל", ככה נראה תרגיל משטרתי ביום לקשרי קהילה ומשטרה (ילק"מ) שהתקיים היום (שלישי) מול תלמידים ברמת השרון. ילק"מ הוא אירוע של המשטרה שנועד לקהילה ומתרחש על בסיס קבוע ברחבי הארץ בבתי הספר בשיתוף משרד החינוך. בתרגיל המדובר השוטרים דימו אירוע טרור והשתלטות על מחבל, אך ההורים שנחשפו אליו תהו מדוע ילדיהם היו צריכים לחזות בתרגיל.

ל"מעריב אונליין" נמסר כי האירוע טופל באופן מיידי לאחר תלונות ההורים באגף החינוך והתקיים שם דיון בשיתוף ההורים שבסיומו הופקו לקחים והאירוע לא יחזור על עצמו.

הרשתות סערו בעקבות הסרטון בו רואים את השוטרים יורים ב"מחבל": "אם השוטרים פה ממשיכים לרוקן את המחסניות על המחבל, שכבר עבר מזמן לצד השני, איך אמורים אותם ילדים להתנהג כעבור כמה שנים כשהם מתגייסים ובא מולם מחבל עם סכין לשחוט אותם?", שאלה מישהי. אחרת כתבה: "אני לא אוכל לישון בלילה רק מהמחשבה שמישהו חשב שזה מתאים לילדים קטנים". גולש אחר סיכם בעצב: "יום אחד זו הצגה ולמחרת זו מציאות".

דובר עיריית רמת-השרון גונן אליאסי, מסר כי "יום הילק"מ (יום לקשרי קהילה ומשטרה) הינו יוזמה ארצית משותפת של משרד החינוך, הרשויות המקומיות והמשרד לביטחון פנים ובמסגרתו כוחות הביטחון וההצלה עורכים תצוגת תכלית לתלמידים ברחבי הארץ וחושפים בפניהם את עבודתם השוטפת. לאור הטענות שהועלו, אגף החינוך ברמת-השרון, צוותי ההנהלה של בתי הספר והפיקוח של משרד החינוך יקיימו הערכה מחודשת, הפקת לקחים ומסקנות בנושא, בשיתוף כוחות הביטחון וההצלה הרלוונטיים".

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל מקיימת במשך שנים רבות קשר הדוק עם הקהילה המתבטא בפעילות משותפת עם הציבור כולו, בכל הגילאים, ובהם גם בני נוער ותלמידי בתי הספר. צר לנו כי יש מי שבוחרים להציג באופן מוטה אירוע חיובי ומעצים של חיבור המשטרה לקהילה. אירוע בו לומדים הילדים על אזרחות טובה ועל תפקידי המשטרה בחברה, כל זאת בתאום ולבקשת צוות החינוכי והנהלת בית הספר. בין היתר, על מנת להמחיש מצב המדמה מציאות בקרב הילדים ולהנגיש את תפקידי השוטר נערכים בפניהם תצוגות תכלית מגוונות תוך הפעלת אמצעים שונים המשמשים את השוטרים בתפקידם להצלת חיים".