"זה נראה למישהו הגיוני שמשרד התחבורה ישבית את מערכת החינוך שממילא נמצאת יום אחרי זה בחופש?", ככה שואלת בתדהמה יערה ישורון, יו"ר ארגון הורים עובדים לשינוי, בשיחה היום (רביעי) עם "מעריב אונליין". זאת, לאחר שמשרד התחבורה הודיע אתמול כי יוקצו כ-800 אוטובוסים לטובת הילולת ל"ג בעומר בהר מירון, ולכן יפגעו חלק מהסעות התלמידים.



אמש התברר כי כמידי שנה משרד התחבורה יקצה את הסעות התלמידים לטובת אירועי ל"ג בעומר בהר מירון, רק שהשנה, החופשה לתלמידים נדחתה ביממה ובמצב זה אלפי תלמידים יישארו ללא הסעות למוסדות החינוך בראשון. בעקבות כך, ישורון אמרה כי הארגון מתכוון לפנות לערכאות משפטיות: "אין מצב שמשרד התחבורה משפיט את משרד החינוך, מה זאת החירות הזאת להפקיע את ההסעות בשביל אירוע שיפגע במשפחות רבות בישראל? זה לפגוע באוכלוסיות הכי חלשות - איך החיילים יגיעו לבסיס, איך הילדים יגיעו לבתי הספר והגנים, איך כל מי שאין לו רישיון או רכב יגיע, מה זה צריך להביע?".



כזכור, יום החופש היה מיועד להתקיים ביום ראשון ה-14.5, אך לאחר שהגיעו בקשות למשרד החינוך, בראשן בקשת הרב הראשי דוד לאו, לדחות אותו בשל חשש מחילול שבת, במשרד החינוך הודיעו בחודש שעבר על דחייתו ביממה ליום שני ה-15.5. הדבר יצר סערה מפני שהורים ומורים רבים כבר קבעו לעצמם חופשות בהתאם, אך במשרד החינוך הודיעו שיתחשבו במורים שיציגו הוכחת הזמנת חופשה. בניסיון להגיע לפשרה שתביא לפגיעה מינימלית, ארגון ההורים בירושלים הציע להקדים את המדורות ליום חמישי ה-11.5 כך שחופשת החג תתקיים ביום שישי שלמחרת אך הפתרון נדחה וההורים הוסיפו להתרעם על המצב אליו נקלעו ואמרו כי "אנחנו פשוט שוב ושוב נתקלים בקיר אטום, לא מתקבל על הדעת ולא ברור למה האטימות וחוסר ההקשבה".



אבי קמינסקי, יו"ר איגוד מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות, התריע הבוקר כי "עקב הודעה חד צדדית של משרד התחבורה לפיה יוקצו כ-800 אוטובוסים לטובת הילולת ל"ג בעומר במירון ביום ראשון ה-14.5.17, יתכן כי יפגעו חלק מהסעות תלמידים ביום זה. אני ממליץ לכל רשות לבחון את השלכת הודעת משרד התחבורה ולהתארגן בהתאם ובמקביל לתאם נושאים אלו גם עם הורי התלמידים ולהסתייע בהם".



משרד החינוך בחר בינתיים שלא להתייחס לכך ומשרד התחבורה הודיע כי על אף הודעת משרד החינוך לדחות את חופשת התלמידים, ולאחר שהתייעצה עם גורמי המקצוע במשרדה, החליטה מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל, שלא לשנות את התוכנית המקורית להקצות את הסעות התלמידים בתחבורה הציבורית לטובת אירועי ל"ג בעומר.