הסאגה הגיעה לסיומה: מליאת הכנסת אישרה היום (חמישי) לפנות בוקר את הצעת חוק השידור הציבורי שקובע כי תאגיד השידור הציבורי "כאן" ייפתח ב-15 במאי, זאת לאחר שפתיחתו נדחתה מה-30 באפריל לתאריך החדש. בעד ההצעה הצביעו 43 ח"כים, בעוד ש-33 התנגדו ולא היו נמנעים. לאחר אישור החוק הודה ח"כ דוד ביטן, שעמד מאחורי הצעת החוק, לחברי הכנסת שהצביעו בעד הצעתו. 



כזכור, לאחר שהחוק אושר בקריאה ראשונה, הוא עבר לדיון בוועדה מיוחדת, בראשות יושב ראש הקואליציה דוד ביטן, במטרה להכין את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית, שכאמור התקיימה היום. כמו כן, הקמתו של התאגיד הגיע לאחר שהושגה פשרה בנושא בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון. על פי המתווה שנחתם בין הצדדים אז הוסכם כי התאגיד יעלה לשידור באיחור של שבועות ספורים ולא יאוחר מסוף חודש מאי, מה שכאמור יתממש בעוד מספר ימים.



ח"כ ביטן. החוק שהציע אושר באופן סופי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ח"כ ביטן. החוק שהציע אושר באופן סופי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



בשלישי בערב התבשרו באופן מפתיע עשרות מעובדי רשות השידור, שתיסגר כחלק מהקמתה של תאגיד השידור הציבורי החדש, שמהדורת "מבט" ששודרה באותו ערב הייתה האחרונה שתשודר אי פעם. מבט, ששודרה מאז 1968 נעלה את שידוריה עם הרבה מאוד דמעות מצד העובדים שהפיקו את השידור. במהלך השידור עברה המצלמה על כל אחד מהאנשים שהיו באולפן, בסצנה קורעת לב. רשות השידור צפויה לסיים את שידוריה בעוד שישה ימים מהיום לאחר 80 שנה.