שוטרת שהתחזתה לקטינה בת 13 הובילה לחשיפת עברייני פדופיליה ברשתות החברתיות. שלושת החשודים, בן 21 מתל-אביב, בן 27 ממודיעין, ובן 50 מטייבה נעצרו אתמול, כל אחד בגין פרשה אחרת, ובמשטרה מייחסים להם מעורבות בעברות פדופיליה שונות, תוך שימוש ברשת האינטרנט והתכתבות עם השוטרת הסמויה. היום (חמישי), יובאו השלושה לבית משפט השלום בתל אביב, שם תבקש המשטרה להעריך את מעצרם.



במהלך החודשים האחרונים, במסגרת פעילות יזומה של חוקרי מפלג הנוער של מרחב דן במשטרה, הופעלה שוטרת סמויה שהציגה עצמה כקטינה בת 13 ברשתות החברתיות ועקבה במהלך פעילותה אחר חשודים שניהלו שיחות עם קטינות שלהבנתה גלשו לשיחות בעלות אופי מיני, מה שהעלה את חשדה כי מדובר ככל הנראה בפדופילים המנצלים את הרשתות החברתיות לביצוע עבירות מין בקטינות וקטינים תוך התחזות לאחר.



כאמור, השוטרת הסמויה ניהלה במהלך פעילותה שיחות עם כל אחד מהחשודים בנפרד והם אכן גלשו להתכתבויות בעלות אופי מיני עם השוטרת, כאשר תוך כדי הם שולחים לה תמונות חושפניות וסרטונים בעלי תוכן מיני. החשודים, אף הציעו לשוטרת הסמויה תשלום מיני עבור שליחת תמונות חושפניות שלה והנחו אותה כיצד להגיע לסיפוק מיני. לאחר שהשיחות נמשכו הציעו אותם החשודים, כל אחד בנפרד, לשוטרת, שעבורם הייתה לא אחרת מאשר קטינה,  קיום יחסי מין בתמורה לתשלום כספי.



הפעילות הסמויה הפכה לגלויה



בתום הפעילות הסמויה עברו במשטרה לשלב הגלוי של החקירה שבסיומה נעצרו שלושת החשודים וזאת לאחר שחוקרי יחידת הסייבר התחקו אחר כתובותיהם של כל אחד מהם, ובפשיטה על בתיהם אספו החוקרים חומרי מחשב וממצאים נוספים, מעבר לאלו שכבר בידי המשטרה שיש בהם כדי לקשור אותם לעברות פדופיליה ברשתות החברתיות. במשטרה מציינים שפעילות חשיפה זו היא חלק ממאבק בלתי מתפשר לאיתור וחשיפת עברייני מין בכלל, ועברייני פדופיליה ברשת בפרט. "אנחנו עושים שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ומשקיעה את כל המאמצים באיתורם של פדופילים האורבים ומסכנים את ילדינו", אמרו במשטרה.



המשטרה ביקשה לפנות להורים על מנת שיגלו ערנות בכל הנוגע לגלישת ילדיהם ברשתות החברתיות ולהזהיר אותם מפני הסכנות האורבות להם ברשת: "יש לחזור ולהדגיש בפני בני הנוער והילדים כי יש להימנע משיחות עם אנשים זרים באינטרנט ומשליחת חומרים אישיים ברחבי הרשת החברתית, כמו כן יש לדווח למשטרה במידה ועולה חשד לפגיעה או הטרדת ילדים".



בחודש פברואר, נעצרו על ידי המשטרה שלושה פדופילים פעילים החשודים במעשים מגונים ובאחזקת חומרים אסורים ובשימוש בהם. החשודים נחקרו בגין חשד לאחזקה והפצת חומרי פדופיליה ברשת, ביצוע מעשים מגונים, ניהול קבוצות פדופיליה ועבירות נוספות. לפני כן, נעצר צעיר נוסף בן 20 בחשד לעבירות דומות ברשת ה'אינסטגרם'.