טרגדיה בשומרון: תינוקת כבת שנה מתה היום (חמישי) לאחר שנשכחה ברכב במשך שש שעות ביישוב בשומרון. אנשי מד"א ביצעו פעולות החייאה בתינוקת ופינו אותה לבית החולים "מאיר" בכפר סבא, אולם שם נקבע מותה. 



חובש רפואת חירום במד"א, אברהם בן טולילה, סיפר: "בסמוך לרכב על הכביש ראינו פעוטה כבת שנה מחוסרת הכרה לאחר שחולצה מרכב בו שהתה ככל הנראה מספר שעות, היא הייתה ללא דופק וללא נשימה ויחד עם כוח רפואה של צה"ל הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו בה פעולות החייאה כשמצבה אנוש".



על פי נתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, משנת 2008 מתו 24 תינוקות וילדים מהשארה ברכב או הילכדות, מתוכם 19 נשכחו ברכב. בשנת 2016 בלבד מתו שבעה ילדים משכחתם ברכב.


"לשים ארנק או טלפון ליד התינוק"

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון 'בטרם' אמרה: "בשנה שעברה נהרגו שבעה ילדים כתוצאה משכחה ברכב. מדובר באחת הטרגדיות הקשות ביותר שהורה יכול לחוות, וחשוב מאוד לזכור כי האירוע הזה עלול לקרות לכל אחד מאיתנו ברגע של עייפות או כאשר אנו עוברים לעשות פעולות באוטומט. רבים ממקרי השכחה מתרחשים בעת שינוי שגרה ובעת עייפות או לחץ. אנו קוראים לציבור ההורים, בייחוד עכשיו עם בוא הקיץ, להבין כי חייבים לנקוט אמצעי בטיחות נוספים, למשל לשים ארנק או טלפון ליד התינוק, להתקין אפליקציה או להיות בקשר טלפוני עם בן הזוג ולבדוק היכן הילד".