אמו של הילד בן ה-14 שנמצא היום (חמישי) בבית בחדרה, לאחר שלא יצא ממנו במשך 12 שנה, טוענת כי עשתה הכל למענו. עורך דינה, דן גלעד, אמר בשמה כי האשה, בת 57, טוענת כי פעלה מתוך דאגה לבנה שסובל מבעיות רפואיות וכי הילד אף היה במעקב רפואי. "האם נסערת ונמצאת במצב נפשי קשה ועיקר דאגתה למצבו של בנה", אמר.



עו"ד איגור גילדר, שמייצג את האב מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר כי "מדובר בהורים שחיים במצוקה כלכלית קשה. בנם הצעיר נולד עם בעיות רפואיות קשות והם דאגו לשלומו. לטענת האב הם לא החביאו את הילד והוא היה במעקב רפואי. המקרה מעלה שאלות קשות על תפקוד הרשויות שלא סייעו למשפחה קשת יום שנמצאת במצוקה קשה ולפיכך יש לחקור את התנהלות הרשויות".



כאמור, היום הגיעו פקחי עיריית חדרה לבית ברחוב שבטי ישראל בעיר בעקבות תלונה על ריח חריף העולה ממנו. הם מצאו מבנה אטום בברזלים ופסולת, ולמקום הוזעקו כוחות המשטרה ואנשי אגף הרווחה בעירייה. 



כשפרצו לתוך הבית הם הזדעזעו לגלות את המראה המצמרר, שעה שלצד ערימות זבל ופסולת שכב בסלון הדירה על הרצפה נער כבן 14 כשלצדו כאמור שני הוריו, כשהם נמצאים ברמת הזנחה גבוהה. בבירור שנערך עלה כי הנער והוריו אינם מוכרים לרשויות הרווחה וכי הוא לא לומד בשום מוסד חינוכי מאז ומעולם. הנער פונה לבית החולים להמשך בדיקות ואילו הוריו עוכבו לחקירה.



בתוך הבית בו היה כלוא הנער בן ה-14. צילום: אבשלום ששוני
בתוך הבית בו היה כלוא הנער בן ה-14. צילום: אבשלום ששוני



משרד הרווחה: מחפשים מי יכול לקלוט אותו



הנער עבר בדיקה רפואית בבית החולים ומצבו הוגדר טוב. גורמים המעורים בפרטים מסרו כי מדובר במשפחה שהתמקמה בחדרה בשנת 2009 ובנסיבות שטרם הובררו נעדרים שמו של הילד ופרטיו מכל רשומה בעיריית חדרה. כמו כן, הוא כאמור לא רשום בשום מוסד חינוכי בעיר מאז הגיעו לשם. עוד עולה כי כשהפקח הגיע למקום, המשפחה לא פתחה לו את הדלת למרות קריאותיו. הוא הזעיק שוטרים ושתי עובדות סוציאליות למקום והשוטר חדר מבעד לחלון לדירה, שם על פי החשד הותקף על ידי ההורים. לאחר שהצליח להשתלט עליהם זיהה באחד החדרים בתוך זוהמה וצחנה את הנער כשבגדיו מרופטים. יחד עם זאת, בתוך הדירה היה מצבור אוכל לא מבוטל. 



ההורים נעצרו לחקירה והנער נשלח מיד לבדיקות רפואיות בבית חולים, הן בדיקות גופניות והן בדיקות להערכת מצבו הנפשי. ההורים אינם משתפים פעולה עם החקירה ועם הניסיון לסייע לבנם.

משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים מסר בתגובה למקרה הקשה כי המשרד נרתם מיידית לסייע לנער. "ראשית, אנו ממתינים להערכת מצבו הגופני והנפשי עם תום הבדיקות הרפואיות, כדי להעריך נכונה את מצבו", נכתב. "שנית, פנינו לבני משפחתו הנוספים של הנער כדי לבדוק את יכולתם ומסוגלותם לטפל בו, וכן אנו בודקים מסגרות נוספות שיוכלו לקלוט את הנער ולטפל בו בצורה הטובה ביותר. במקביל אנו אוספים פרטים על המשפחה ועל התנהלותה דרך הרשות המקומית בחדרה, וכן מהרשות המקומית נתניה בה התגוררה המשפחה קודם לכן. מבררים דרך מערכות החינוך האם הנער היה מוכר להם והאם אי פעם ביקר במסגרת חינוכית זו או אחרת".



.