בחודש שעבר הודיע משרד החינוך כי חופשת ל"ג בעומר תדחה ביממה מיום ראשון ה-14.5 ליום שני ה-15.5, בשל בקשת הרב הראשי דוד לאו שחשש מחילול השבת וכעת נראה שרוב הציבור מתנגד למהלך זה. לפי סקר של מכון סמית שמתפרסם היום (חמישי) ונערך לבקשת עמותת חדו"ש - לחופש דת ושוויון, 56% מהציבור היהודי בישראל ו-76% מהחילונים מתנגדים להחלטה. עוד עולה כי 67% מהעולים מברית המועצות מתנגדים, יותר מהישראלים הוותיקים, שאחוז המתנגדים עומד על 54%.



מדובר בסקר טלפוני שנערך אתמול בקרב מדגם של 500 נשאלים המייצגים את האוכלוסיhה היהודית הבוגרת בישראל. עוד עולה ממנו כי עיקר התמיכה (83%) היא בקרב החרדים, הדתיים והמסורתיים הקרובים לדת ובקרב מצביעי מפלגת הבית היהודי.



"גרם לסיכון מיותר"



הרב עו"ד אורי רגב, מנכ"ל עמותת חדו"ש, התייחס לסקר ואמר כי "השר בנט שכח שהוא שר חינוך של כלל הציבור ולא רק של מצביעי הבית היהודי, וכי הוא שר בממשלת ישראל ולא נציג של הרבנות הראשית. בהחלטתו הפסולה, בה נענה לפניית הרב הראשי וארגונים דתיים, יצר השר מהומה וקשיים מיותרים עבור מליוני תלמידים ומשפחותיהם, ואף גרם לסיכון מיותר למאות אלפי משתתפי ארועי ל"ג בעומר בקבר רשב"י".



ביקורת כלפי נפתלי בנט. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ביקורת כלפי נפתלי בנט. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



לטענת מנכ"ל העמותה "אין זה תפקידו של שר החינוך לגרום לשמירת שבת של משפחות חילוניות, וברור כי חופשה ביום ראשון כמתוכנן לא הצריכה חילול שבת מצד אף משפחה שומרת מסורת. החלטתו של השר מעוררת סימני שאלה קשים".