הערכה: שר הפנים אריה דרעי צפוי להיחקר באזהרה בחשד לעבירות שחיתות בעסקאות נדל"ן, כך דווח הערב (חמישי) בחדשות 10. על פי הערכות, דרעי יזומן לחקירה לאחר שבחודשים האחרונים בוצעו חיקורי דין רבים בחו"ל.



על פי הדיווח בחדשות 10 גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק נערכים לזימון של דרעי לחקירה באזהרה בלהב 433 שתעסוק בעסקאות נדל"ן בהן היה מעורב יחד עם אחיו עו"ד שלמה (מומו) דרעי. בין החשדות נגד דרעי ישנו אי דיווח לרשויות המס. את החקירה ככל הנראה תוביל רשות המסים יחד עם היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה).



כזכור, בחודש אפריל בשנה שעברה האח שלמה דרעי נחקר באזהרה לאחר שיום קודם לכן נחקר במשך שש שעות. יממה לפני כן הגיעו החוקרים לביתו של האח וערכו חיפוש במקום ובמשרדו. גורם בכיר בש"ס התייחס לפני כשנה לחקירתו באזהרה של בן משפחת דרעי: "העובדה שהמקורב לשר שוחרר בתום חקירה ללא מעצר בית, מעידה על כך שהחוקרים מבינים כי הם הוצפו בחומר רב שבסופו של דבר אין בו ממש וכך יסתיים המקרה האמור". אותו גורם טען כי "למשטרה הועברו מידע וחומרים רבים מאוד, חלקם מלפני עשרים שנה וזאת מתוך אינטרסים ומאבקים לכאורה נגד ש"ס, אריה דרעי, והמקורבים אליו".



להב 433. צילום: פלאש 90
להב 433. צילום: פלאש 90



חקירה פלילית



החקירות החלו לאחר שבסוף חודש מרץ 2016 אישר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה פלילית נגד דרעי. זאת לאחר בדיקה שערך צוות חוקרים מלהב 433 ולאור בקשתו של השר כי ככל שהחשדות נוגעות ומתייחסות אליו יש לאשר לפתוח בחקירה ולחשוף את שמו. עד אז התנהלה הבדיקה תחת צו איסור פרסום מלא. אולם, לאור בקשת דרעי, התיר מנדלבליט את פרסום שמו וכן הורה על פתיחת חקירה פלילית.



גורמים המקורבים לדרעי טענו אז כי מה שעומד במרכזה של הבדיקה, שהפכה בינתיים לחקירה, הן עסקאות נדל"ן שביצע שר הפנים לפני מספר שנים ובטרם כניסתו לפוליטיקה. לדברי המקורבים השר דיווח על כל העסקאות לרשות המיסים בדוח הצהרת הון ולא נפל שום פגם בהתנהלותו. המקורבים הוסיפו כי הנושאים שנבדקים על ידי רשות המיסים נבחנו על ידי אנשי תקשורת בכירים. אולם, הם החליטו שלא לעסוק בהם, משום שאין בהם ממש.



בין היתר עולה החשד כי מדובר בנכס שמכר דרעי לאחיו בגבעת שאול בירושלים, אך עדיין מופיע על שמו של השר. באותו פרויקט רכש דרעי יחידת קרקע לצורך הקמת חמש יחידות דיור במחיר שהוא לכאורה נמוך משוויו בשוק. עוד חשד שעלה בחקירה מתייחס לבית מפואר במושב ספסופה בגליל העליון, שלדברי השר נרכש על ידי המשפחה ורשום באופן שווה על שם ילדיו, כשמטרת הבית היא לארח את בני המשפחה המורחבת בשבתות ובחגים.