מצלמות אבטחה בעיר העתיקה בירושלים תיעדו את ניסיון הפיגוע שאירע היום (שבת) בשער האריות, אז תקף אזרח ירדני בן 57 את רס"מ נ', שוטר שהוצב במקום וניסה לרוצחו. בסרטון אפשר לראות את המחבל מסתער לעבר נ' כאשר בידו סכין שלופה, מפילו לרצפה, מזנק עליו ומנסה לדוקרו. כתוצאה מהפיגוע נפצע נ' באורח בינוני, ואזרח נוסף שסייע לו נפצע באורח קל וטופל במקום.



פיגוע דקירה בשער האריות

כזכור, בשעות הצהריים ניגש אל רס"מ נ' ירדני בן 57 שהגיע לישראל באשרת תייר לפני מספר ימים. היום בשעות הצהריים הלך ברחוב השלשלת בעיר העתיקה, משהבחין ברס"מ נ', הסתער לעברו כשסכין בידו והחל לתקוף אותו מספר פעמים. נ' הגיב במקצועיות ונחישות ונאבק במחבל תוך שהודף אותו, ובמקביל ועל אף פציעתו מוציא את נשקו. שני אזרחים שעשו דרכם מהכותל והבחינו במחבל דוקר את השוטר, סייעו לשוטר וניסו להדוף המחבל. בשלב הזה השוטר דרך את נשקו ניטרל את המחבל והרגו.



במסגרת חקירת הפיגוע המשטרה עצרה בעל דוכן הנמצא סמוך למקום הפיגוע, תושב העיר העתיקה בשנות ה- 40, אשר עלה כי הבחין בפיגוע מראשיתו ולא עשה דבר על מנת למנוע ולסכלו. לא זו אף זו שהוא אף ניסה למנוע מאחד האזרחים מלסייע לשוטר הפצוע במאבק עם המחבל. החשוד נעצר והובא לחקירה ביחידה המרכזית של המשטרה. במקביל המשטרה הורתה על סגירת הדוכן שלו.