הוועדה המיוחדת שהוקמה על ידי משרד הרווחה ועיריית חדרה קבעה כי הילד בן ה-14, שהיה סגור בביתו כמעט ללא אפשרות לצאת, יוחזר להוריו בימים הקרובים. הוועדה בדקה את נסיבות המקרה לפרטי פרטים, תחקרה שכנים וקרובי משפחה, וכמובן את הילד והוריו, והגיעה למסקנה חד משמעית כי לא היתה שום התעללות מכוונת בילד ושום פגיעה פיזית או נפשית. הוא עדיין מאושפז בבית החולים הלל יפה בחדרה.


יחד עם זה, הוועדה לא פרסמה את המועד המדויק לשובו של הילד לבית הוריו זאת על מנת למנוע חשיפה כלשהי. ההערכה היא שייתכן מאוד שהוא יחזור לביתו עוד היום, אבל קיימת אפשרות שזה יידחה ביום או יומיים.
 
אביו הנער מחדרה
אביו הנער מחדרה
  

הוריו של הילד הסכימו להתחיל בטיפול ולקבל סיוע מהרשויות ובמקביל ניאותו להתחיל בתהליך של קליטתו בבית ספר כדי שיתחיל ללמוד את כל שנדרש מילד בגילו. בחלוף כל שבוע תיעשה הערכת מצב להתקדמות הילד ב"ציביליזציה". 

יחד עם זאת, עצם העובדה שהילד הוחזק בביתו זמן כה רב עם אפשרויות מוגבלות לצאת מהדירה לזמנים קצובים, מעוררת לא מעט שאלות, שהרשויות יצטרכו לתת עליהן תשובה. אחת השאלות שייבדקו באגף החינוך היא כיצד הילד נעלם מהרדאר, כשהיה צריך להיות חלק מחינוך חובה במשל כל השנים.

בעירייה ובשירותי הרווחה מטילים את האחריות על כך שאף אחד לא ידע על קיומו של הילד על מערכת החינוך. "משפחתו של הנער מחדרה לא פנתה לבקש סיוע ולא דווחה על ידי אף מערכת בקהילה מעולם. במקרים בהם יש היעדרות ממושכת ומדאיגה של ילד/ נער ממערכות החינוך, רשויות הרווחה מקבלות דיווח על כך מקציני הביקור הסדיר במערכת החינוך של הרשויות המקומיות. במקרה הזה, על אף היעדרותו ממסגרות חינוך משך שנים, מעולם לא קיבלו רשויות הרווחה דיווח על היעדרות כה מדאיגה. לכן, שירותי הרווחה בחדרה לא הכירו את המשפחה והנער". במשרד הרווחה מדגישים כי מיד עם היוודע על מצבו של הנער, הוא מלווה על ידי שירותי הרווחה "כאשר לנגד עיניהם של אנשי המקצוע טובת הילד וזו בלבד".

שאלות נוספות, שבוודאי ייבדקו על ידי מומחים שאינם קשורים למשרד הרווחה או לעיריית חדרה, יעסקו ברמת ההיגיינה בבית וההפרעה הציבורית שנוצרה מכך. מנכ"ל עיריית חדרה, יעקב זיגדון, כינס היום ישיבה עם גורמי החינוך כדי לתחקר ולהבין מדוע לא הועבר דיווח כמתבקש לשירותי הרווחה מאף גורם בקהילה. במקביל התקיימה ישיבה של בכירי המחוז במשרד הרווחה בשיתוף הוריו של הילד על מנת לגבש עבורו תכנית שיקום ובהמשך השבוע, גם כן בשיתוף ההורים, תתכנס ועדת תכנון-טיפול של הרווחה לגיבוש מתווה לתכנית שבה יהיו ההורים מעורבים בכל מקרה תחת התניות של שיפור סביבת חייו של הילד ופיקוח הדוק על שילובו ההדרגתי בחברת בני גילו.