863 בני אדם, בהן 56 נשים בגילאי 18 עד 88 הגישו את מועמדותם לנשיאות איראן שייערכו ביום שישי הקרוב, בהם הנשיא לשעבר מחמוד אחמידנג'אד, שמועמדותו נפסלה. בין המועמדים היום גם כאלו הזויים: אחד ששוקל 200 ק"ג שהודיע כי יוותר על הנשיאות למועמד ששוקל יותר ממנו, אחר שהציע שימוש חופשי באופיום ואף הודה בשימוש בסם, כי "זה לא מנוגד להלכה האסלאמית", וגם הזוי פחות - צעיר מארגון בעלי חיים שהציע לאסור את "הרג החזירים", וזה שיש לו תוכנית להיות "חלק מאומת העולם".

בינתיים, האיראנים לא כל כך מתלהבים מהבחירות לנשיאות שייערכו ביום שישי הקרוב, בין שישה מועמדים שאושרו על ידי מועצת שומרי החוקה. קרוב לוודאי, שמי שיזכה בבחירות אלה הוא הנשיא המכהן חסן רוחאני. בשכונת מעמד הביניים, מולאבי שבבירה טהרן, מספרים כי העם האיראני ניסה את כולם: רפורמיסטים, שמרנים, אנשי ממסד, דמגוגים וגם את איש הדת המתון רוחאני, שמכהן בארבע השנים האחרונות, ורשם הישג אדיר בזכות הסכם הגרעין עם חמש המעצמות וגרמניה, והיה אמור להחזיר בסערה את ארצו אל הקהילה הבינלאומית, לאחר עיצומים שהכבידו מאוד עליה. 

הנשיא המכהן רוחאני. צילום: רויטרס
הנשיא המכהן רוחאני. צילום: רויטרס
אולם אנשי השכונה, שפעם הייתה מרכז מסחרי משגשג, מציינים כי לא נרשם שינוי במעמדם. "אני לא חושב שמשהו מיוחד יקרה בעתיד, יהיה הנשיא אשר יהיה", אומר בבאק קיאני, בן 35, סוחר בגדים. "אולי אני אצביע, אבל אני יודע שזה לא ישנה כלום".

"החרימו לי את הרכב כי הווליום היה גבוה מדי" 

מולאבי ממוקמת ליד כביש מרכזי העובר באמצע טהרן, הרחק מבתי הקפה החדשים והקניונים הנוצצים של צפון העיר. הרשויות באיראן חוששות שמצביעים באזורים עניים כמו זה יימנעו מללכת לקלפי בבחירות ב-19 במאי, דבר שיפגע בלגיטימיות של משטר האייתוללות.
עובד בשוק המקומי, המכונה מוחסן, אומר לסוכנות הידיעות הצרפתית, כי "איש לא מדבר עלינו. גם בעימותים הטלוויזיוניים בין המועמדים לנשיאות אף אחד לא מדבר על גבר בן 30 שלא מסוגל להקים משפחה, כי אין לו כסף". לדבריו, למרות שהממשלה הצליחה לעצור את האינפלציה האדירה ולהסיר את הסנקציות, ארבע השנים שעברו מאז היו קשות. "לא קונים ולא מוכרים", אמר מוחסן בהתייחסו לקיפאון בשוק המקומי, וקובל על ההגבלות החברתיות ויחס נוקשה מצד המשטרה המקומית, למרות הבטחות הנשיא המכהן לפתיחות בכל הנוגע בחירויות ובחופש. "החרימו לי את הרכב כי הווליום היה גבוה מדי באוזני המשטרה", הוא סיפר. "הכל בגלל שחגגתי ניצחון של הקבוצה אותה אני אוהד".
למרות שמועמדותו נפסלה, נאסר זמאני היה רוצה להצביע רק למחמוד אחמדינג'אד, "כשהוא היה הנשיא דברים היו נהדרים והיה שפע", אמר על הנשיא שתמך בעניים. "הוא היה נשיא מצוין". כעת, הוא יצביע לאיש המחנה הקיצוני, ראש עיריית טהרן מוחמד באקר קליבאף. נדיה גליצ'י מספרת, כי "העוני והאבטלה רק גברו בשנים האחרונות, וצעירים רבים נהיו מכורים לסמים".ו אז לא בכדי, אחד המועמדים שנפסלו הציע אופיום להמונים.