גבר כבן 50 נמצא היום (רביעי) דקור בדירה במושב אלישמע שבשרון. כוחות ההצלה העניקו לו במקום טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים בילינסון כשהוא במצב קשה. נסיבות האירוע אינן ברורות וכל כיווני החקירה נבדקים - הן פח"עי והן פלילי. כוחות המשטרה מבצעים סריקות בניסיון להתחקות אחר עקבותיהם של חשודים, ובמקביל הוקמו מחסומים בצומת נווה ירק, ירקונים וכן באזור הוד השרון.


זירת האירוע באלישמע

חובש רפואת חירום במד"א אדר גרשוני המתגורר במושב בסמוך למקום האירוע והגיע ראשון למקום מספר: "בתוך הבית שכב גבר כבן 50 בהכרה מעורפלת עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימום וחבישה".



חובש מד"א הוסיף: "ניידת טיפול נמרץ פינתה אותו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה תוך המשך טיפול, כשהוא מורדם ומונשם, ומצבו מוגדר קשה". מעדויות ראשונות עולה כי רגע לפני שאיבד את הכרתו, הספיק הפצוע לומר כי שני ערבים דקרו אותו ונמלטו. מבדיקה ראשונית עולה, כי מדובר בבעל מוסך בפתח תקווה, המתגורר באלישמע. נסיבות האירוע כאמור נבדקות.





מעדויות בזירה עולה כי סמוך לשעה 10:30 התקשר אחיו של הדקור לבעל הבית ממנו הוא שוכר יחידה מאחורי המבנה ואמר לו כי אחיו לא הגיע למוסך וכי הוא מבקש ממנו לבדוק אם הוא שוהה בדירתו. ניסים אדיב, יו"ר הועד המקומי אלישמע ואחיו של בעל הבית, סיפר את הדברים. "כשבן אחי ניגש ליחידה הוא ראה את הדייר שרוע על הקרקע מוטל בתוך שלולית דם גדולה עם סימני דקירה באזור הצוואר והוא הזעיק את המשטרה", סיפר. כוחות גדולים של המשטרה בפיקודו של מפקד מרחב שרון נצ"מ שמעון לביא הגיעו לזירה במקביל לסריקות נרחבות באזור הכפרי ובצמתים המרכזיים, לרבות מחסומים. כמו כן, נפתחה חקירה בשיתוף עם גורמים מהשב"כ וזאת כדי לשלול או לאשש חשש לאירוע פח"עי.



אירוע הדקירה באלישמע. צילום: דוברות מד"א



"סיפור מוזר מאוד"


אופיר בוארון, המתגורר בסמוך למבנה, מציין: "אשתי התקשרה אלי מבוהלת ואמרה שהיא רואה את הדייר כשהוא שרוע בתוך שלולית דם, היא ביקשה שאבוא מיד הביתה. נכנסנו לכאן אחי ואני ולא הספקנו לראות הרבה למעט צוותי מד"א שמטפלים בו. לדברי אשתי היה לו חתך גדול בצוואר והוא היה לבוש כשתפילין על גופו".



"על פי הערכת גורמי המשטרה ומד"א האירוע התרחש כשעתיים לפני שאותר במקום. כיווני החקירה פתוחים בשעה זו ולא שוללים שום אפשרות. יחד עם זאת, על פניו לא נראה לי שמדובר באירוע פח"עי כי במרחק של 50 מטרים מכאן יש לנו חווה עם מאה ילדים, אם זה היה מחבל הוא היה יכול לעשות כאן פיגוע שהיו מדברים עליו עוד שנים רבות", הוסיף.



האם יש בעיה של גניבות ופריצות ליישוב?


"בעבר היה. היום פחות אבל אי אפשר לדעת. הכל יכול להיות".



האם מישהו ראה חשודים נמלטים מהמקום או שמע רעש כלשהו?
"אבא שלי צובע את הבית ממש בסמוך, הוא לא ראה ולא שמע שום דבר. זה סיפור מוזר מאוד".



גם במשטרה מעריכים שמדובר בזירה מוזרה מאוד עם פרטים עלומים הגוברים על הפרטים הידועים ולכן כל כיווני החקירה נבחנים. נסים אדיב מציין: "האירוע הזה גרם לבהלה גדולה בתוך המושב. הוואטסאפ שלנו משתולל מהודעות דאגה של תושבים. זה מפחיד למען האמת, אי אפשר להסתיר את זה. אנחנו מקווים שנדע מה התרחש כאן בדיוק".



חוקרי המשטרה אספו את צילומי מצלמות האבטחה מהבתים הסמוכים לזירה וההערכה היא שבשעות הקרובות החקירה תקבל כיוון משמעותי יותר. גורמי משטרה פנו גם לעסק שבבעלות הפצוע כדי לגבות שם עדויות.