המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים לאבטחת שהותו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ ב-22 לחודש וזאת כשאלפי שוטרים ישולבו למערך המתוקשר הזה. כפי שמסתמן כרגע, כביש תל אביב - ירושלים לא צפוי להיסגר לתנועה, מאחר והנשיא צפוי להגיע מנתב"ג לעיר הבירה באמצעות מסוק, כך אמר היום (רביעי) ניצב אלון לבבי, ראש אגף מבצעים במשטרה.



"ירושלים ידעה ביקורים בעבר, התושבים למודי ניסיון מאירועים וינסו לצמצם את התנועה. המקומות שצפויים להיחסם לתנועה יהיו בעיקר אזור בית הנשיא, הכותל ויד ושם.", אמר לבבי והוסיף: "ייתכן שנאלץ לפנות אנשים מבתיהם, אך ננסה לעשות זאת כמה שפחות".



יחסוך את הפקקים? דונלד טראמפ. צילום: Getty images



במקומות שאליהם יגיע טראמפ, קרי נמל התעופה בן גוריון וירושלים, יתוגברו עם שוטרים ממחוז המרכז  ושוטרי יס"מ (בנתב"ג). כמו כן, שוטרי אגף התנועה שילוו אותו ופמלייתו בעיר הבירה יהיו שוטרי מחוז ירושלים. בשעות אלה שוקדים במשטרה על התכנית הסופית, אשר עד כה לא גובשה עדיין, ורק לאחר שתהיה מוכנה, היא תובא לאישור המפכ"ל.



מלון "המלך דוד" בירושלים יארח את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ ואת רעייתו מלניה במהלך ביקורם הרשמי הראשון בישראל. המלון, על כל 233 הסוויטות והחדרים שלו, ייסגר לטובת הביקור של הזוג הנשיאותי של ארה"ב החל מ-21 במאי בערב ויהפוך ליעד מבוצר עד לסיום ביקורו של נשיא ארה"ב בישראל. 
המלון יארח את הפמליה הקרובה של הנשיא, ביניהם: איוונקה טראמפ בתו של הנשיא ובעלה היהודי ג'ארד קושנר, מזכיר ההגנה של ארה"ב ג'יימס מאטיס ומזכיר המדינה של ארה"ב רקס טילרסון. בנוסף, רשת מלונות דן תציב לרשות הפמלייה האמריקאית שתלווה את נשיא ארה"ב את כל חדרי מלון דן פנורמה ירושלים ודן בוטיק הסמוכים למלון "המלך דוד".