מתנדבי שנת השירות יכולים לנשום לרווחה. שר האוצר, משה כחלון ושר החינוך, נפתלי בנט, בסיוע נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הודיעו הערב (רביעי) כי יעבירו 10 מיליון שקלים - חמישה מיליון שקלים מכל משרד, לטובת המשך הפעילות התקינה של מתנדבי שנת השירות וזאת לאחר שבימים האחרונים מתנדבי שנת השירות והוריהם קיבלו הודעה לפיה תקוצץ פעילות המתנדבים בכ-20%.



תחילת הסיפור לפני שלוש שנים, אז מונתה ועדה בין משרדית, בהשתתפות נציגי תנועות וארגוני הנוער, נציגי משרדי החינוך, האוצר והביטחון ונקבע כי יש לעדכן את תקציב תקנת התמיכה במתנדבי שנת השירות. המלצות הוועדה מומשו שנה לאחר מכן ב-2015 אך ב-2016 וב-2017 סרב משרד הביטחון להעביר את חלקו בסך 10 מיליון שקלים.



במפעל שנת השירות מתנדבים למעלה מ-2,000 צעירים מידי שנה במסגרת תנועות וארגוני הנוער והם אחראים על מעל 400 אלף בני נוער. אילן גזית, מזכ"ל תנועת המחנות העולים ויו"ר ועדת שנת השירות ומטה המאבק, מסר לאחר שהתקבלה ההחלטה על העברת הכסף כי "אנו מודים לנשיא המדינה, לשר החינוך ולשר האוצר על התגייסותם פעם נוספת להצלת מפעל שנת השירות מתוך הכרה בתרומה האדירה של מתנדבי שנת השירות לצה"ל ולחברה הישראלית כולה. צר לנו שמשרד הביטחון אינו רואה עין בעין את הערך האדיר של אחד המפעלים הציוניים והערכיים במדינת ישראל. אנו מקווים שהתקציב יעמוד לרשות מפעל שנת השירות גם בשנים הבאות וכן יהיה בהלימה לגידול במספר מתנדבי שנת השירות. כך ימנע משבר דומה בשנה הבאה".



מועצת ארגוני הנוער בישראל מסרה כי "מעורבותו ואמונתו של נשיא המדינה במתנדבי ומתנדבות שנת השירות מצביעה על חשיבות המפעל לחברה הישראלית. שר החינוך ושר האוצר נרתמו גם הפעם וגילו הבנה ואחריות לפעילות החינוך הערכי הבלתי פורמלי האדירה שהמתנדבים מקיימים בשכונות ברחבי הארץ. עתה, ארגוני הנוער יפעלו להגדלת מספר המתנדבים ככלל ושינשין מהפריפריה בפרט מתוך אמונה בכוחה של הנתינה לשנות מסלול חיים".