אירוע יוצא דופן התרחש היום (חמישי) באזור חווארה שבשומרון, אשר כלל הפגנה אלימה של כ-200 פלסטינים שיידו אבנים לעבר רכבים ישראלים. במהלך התקרית נפגע מתנחל מיידוי אבנים לעברו, ובתגובה ירד מרכבו וירה לעבר המיידים, מה שגרם להריגתו של צעיר פלסטיני ולפציעתו של מפגין נוסף שנפצע באורח בינוני. כוחות צה"ל שהגיעו למקום פיזרו את ההתקהלות בעזרת אמצעים לפיזור הפגנות.



בנוסף, נפצעה בעימותים אם לחמישה, עובדת מועצה אזורית שומרון. האירוע נחקר בשטח והישראלי שיירה נלקח לחקירה. בנוסף, פעילי "עוצמה יהודית" חילקו שוקולדים מסוג טורטית לחיילים הנמצאים במקום.



תיעוד האירוע בחווארה: ירי נשמע, הרכב נרגם באבנים

TPS/שמשת רכב מנופצת באזור המהומות. צילום: חיים



על פי הדיווח, התושב הישראלי היורה הוא אב לשמונה ילדים, עובד סוציאלי במקצועו שהיה בדרך הביתה מקניות. מקורות פלסטינים דיווחו כי ההרוג הפלסטיני הוא מועתז חוסין בני שמסה-תאיה, מהכפר ביתא. אתמול גם התרחש ירי של אזרח ישראלי לעבר מיידי אבנים, אך שם התקרית הסתיימה בפצועים בלבד.


ההרוג מועתז חוסין בני שמסה-תאיה. צילום: טוויטר
ההרוג מועתז חוסין בני שמסה-תאיה. צילום: טוויטר


יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון שוחח עם מח"ט שומרון. לדבריו, "יש לפעול באפס סובלנות כלפי מחבלים המבקשים לעצור את שגרת החיים ולפגוע פשוטו כמשמעו בתושבים. אנחנו מחזקים את חיילי צה"ל בפעילותם להגנה על אזרחי מדינת ישראל". עוד הוסיף ראש המועצה כי "אסור לממשלה לנהוג בכפפות של משי במחבלים. לא ייתכן שאמא תצא עם בנה בבוקר לתור לרופא או לעבודה ותותקף לאור היום". 

עיתונאי סוכנות הידיעות איי.פי נפצע בידו. צילום: סוכנות הידיעות מען
עיתונאי סוכנות הידיעות איי.פי נפצע בידו. צילום: סוכנות הידיעות מען


סגן ראש מועצה אזורית שומרון, דוידי בן ציון התייחס לאירוע ואמר כי זה "לינץ' צפוי מראש". לדבריו, "הכתובת היתה על הקיר. כשמתנהגים עם מחבלים בכפפות משי אז זו התוצאה. "אב לשמונה שנסע ברכבו בדרך הביתה, הותקף באבנים מכל עבר על ידי מחבלי הכפר חווארה, הקיפו אותו בלינץ' ערבי מקובל וברברי, ירה להגנתו והרג את המחבל", הוסיף, "שמונה יתומים קיבלו היום את אבא שלהם מחדש. אנחנו מגבים אותו באופן מוחלט."

כזכור, אתמול כ-20 פלסטינים יידו אבנים לעבר רכבים בין עפרה לצומת המשטרה הבריטית. אחד מהם נורה על ידי מתנחל שיצא מרכבו וניהל אחריו מרדף. על פי הדיווחים מצבו בינוני. שני יהודים מתוחקרים במשטרה ולטענתם חשו בסכנת חיים.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' טען: "זוהי תוצאה של ההפקרות הביטחונית. התפרעות קשה ואלימה של טרוריסטים ללא נוכחות צבאית. אזרחים נקלעים למקום ונאלצים להגן על חייהם. הקם להרגך השכם להרגו". 

בתוך כך, ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי התייחס אף הוא לאירוע בחווארה כשאמר כי הוא "מעריך מאד את צה"ל ואת מפקדיו, אך בעת האחרונה, לעומת הסלמה בפיגועים ביהודה ושומרון, נראה כי מתקיימת אזלת יד של כוחות צה"ל באבטחת הכבישים ואף חסימות ופגיעה קשה במרקם החיים, ובעצם החיים כולל פצועים".

לדבריו, חיילי ומפקדי צה"ל נראים יותר כמנועים מלפעול בהתגברות הטרור ואזרחים שנאלצים להגן על עצמם נעצרים ונשקם מוחרם. "זו משוואה מסוכנת מאד", הוסיף, "דרשתי דיון דחוף בוועדת החוץ והביטחון, לתחקור מציאות זו, על מנת לקבל הסברים על דרכי ההתמודדות של מערכת הביטחון עם גל הטרור הזה".