נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, יגיע לביקורו הראשון כנשיא בירושלים בשבוע הבא ולצערם של התלמידים בעיר, זה יקרה בדיוק ביום שני, ה-22.5 בו תתקיים בחינת הבגרות המלחיצה מכולם - מתמטיקה. כדי למנוע בעיות, נערך משרד החינוך ופרסם היום (חמישי) הנחיות מסודרות למנהלי החטיבות העליונות בעיר. כמו כן, המשרד הודיע שיקדים את פתיחתו של מטה הבחינות אשר ילווה את הבחינה לאורך כל היום והוא יחל לפעול מהשעה 08:00 ויינעל בשעה 20:00.



בשל החשש שכבישים רבים יסגרו בעיר, המשרד פרסם המלצות לגבי התייצבות התלמידים לבחינה, ביניהן המלצה לתלמידים ולמשגיחים להגיע לבתי הספר כשעתיים לפני תחילת הבחינה ולהמתין בבית הספר עד לתחילתה. המלצה נוספת היא להשתמש בתחבורה ציבורית ולא להגיע לבחינה ברכבים פרטיים, מאחר שברחובות החסומים לתנועת רכב פרטי, תתאפשר תנועה של אוטובוסים וכן המלצה לתלמידים הלומדים בבתי הספר המצויים על צירי התנועה אשר עתידים להיסגר, לעקוב אחר פרסומי משטרת ישראל.



סך הכל ביום הבחינה צפויים להיבחן כ-160 אלף תלמידים בכל הרמות – 3, 4, ו-5 יחידות לימוד, מתוכם כ-15 אלף תלמידים בעיר בירושלים. התלמידים החוששים ממילא מהבחינה שנחשבת לקשה מכולם, החלו לעלות תגובות נזעמות ברשת, בין היתר: "קבעתם להיפגש ולעשות 'טיול' בירושלים, לסגור את כל הכבישים ולשתק את העיר. אך לנו, לתלמידי י"א-י"ב יש באותו התאריך בחינת בגרות במתמטיקה, אחת הבחינות החשובות שיש בזמן לימודי התיכון שמשפיע רבות על עתידנו. אני באמת לא יודע מה חשבת לעצמך אדון בנימין שקבעת להיפגש עם האח היקר טראמפ בתאריך הזה, כי לנו התלמידים אין כל אפשרות להגיע לבתי הספר להיבחן כי כל העיר סגורה וחסומה בגלל הנשיא של ארצות הברית".



תלמיד אחר שהיה מודאג שלא יהיה לו אוכל, כתב: "פנינו למשרד החינוך ומצאו לנו רעיון מדהים - נתבקשנו להגיע לבית הספר בשעה 11 בבוקר, יעני חמש שעות לפני תחילת הבחינה כי בשעה 12 כבר כל הכבישים בסביבה יחסמו לתנועה. רצינו לוודא רק כי: המשגיחים גם יגיעו חמש שעות קודם והאם מגיע לנו כיבוד וממתקים על חשבון משרד החינוך עבור המתנה של חמש שעות בבית הספר במקום ללמוד או לנוח בבית".