הולך ומסתבך? בשירות בתי הסוהר (שב"ס) החלו בהטלת סנקציות על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שבכליו של עורך דינו נתפסו מסמכים ביטחוניים, בעת יציאתו מבית הסוהר. בעקבות האירוע, אותו מגדירים בשב"ס כחמור ביותר, נשללו מאולמרט כל הפריבילגיות מהן נהנה עד עתה, לרבות איסור ביקורים, איסור שיחות טלפון וביטול חופשותיו מהכלא.



ל"מעריב און ליין" נודע כי החומר הביטחוני שנמצא בתיקו של הפרקליט ברביעי האחרון, עם יציאתו מאגף 10 שבו מרצה ראש הממשלה לשעבר את עונשו, הועבר לטיפול הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב), שם בוחנים את החומר לפני פתיחה בחקירה. במקביל, גם במשטרה בוחנים לעומק את הנושא ולא מן הנמנע כי כבר בימים הקרובים תפתח נגד רה"מ לשעבר חקירה פלילית בעקבות האירוע.



בתוך כך, בשב"ס, כנהוג במקרים דומים, מתכוונים לקיים שימוע משמעתי למי שהורשע בפרשת הולילנד, שאותו יערוך מפקד הכלא, סגנו, או כל קצין אחר בדרגה ניהולית, לנוכח הימצאות המסמכים הביטחוניים הללו, כאשר לא מן הנמנע שיוטלו סנקציות נוספות על ראש הממשלה לשעבר.



יש להדגיש כי אולמרט הגיש לאחרונה בקשה לשחרור מוקדם, ומי שאמורה להעביר את הדו"ח לגבי תקופת שהותו בכלא היא הנהלת שב"ס, שם ידווחו על האירוע החמור לפני שחרורו המוקדם של אולמרט.



כזכור, רק לאחרונה פורסם כי על אולמרט הועברה חוות דעת חיובית לוועדת השחרורים מטעם אנשי שב"ס. חוות הדעת לא כללה אף אירוע חריג שהיה אמור למנוע את קיצור עונשו בשליש. עם זאת, כעת התמונה השתנתה ויש להניח שעונשו לא יקוצר אם אכן יימצא אשם בשימוע שיעבור.