"השמלה של מירי רגב מטרידה אתכם?! יא חארות גנבים גזענים פשיסטים גזלנים. מפזרים עשן שלא נראה איך לאחר 70 שנות מדינה מקימים שוב תאגיד שידור ציבורי על חשבוננו ורובו ככולו יהודי אשכנזי. שמאלנים בתחת. לא מאמין לאף מלה שלכם", כך כותב בסוף השבוע דוקטור סמי שלום שטרית, משורר ואיש חינוך, שמבטא כאמור ביקורת נוקבת על הרכבו של התאגיד הציבורי, כאשר הוא טוען שרובם של העיתונאים שמרכיבים אותו הם אשכנזים. 




"מעדיף את הערוץ הראשון ורשת ב׳. לפחות לא העמידו שם פנים של לברלים נאורים. ואם היה אחד או אחת כאלה לקחתם אותם לתאגיד כעלי תאנה. התאגיד הוא מחדל של הממשלה הזאת על חשבון משלמי המסים. צריך להקים ועדת חקירה ולכפות עליו סדר והרכב חדש. ממש לכפות בכוח החוק", הוסיף שלום שטרית. 



צילום מסך
צילום מסך




שלום שטרית, יליד מרוקו, היה פעיל מרכזי בשנות התשעים בתנועות חברתיות-מזרחיות כמו "קדמה - למען חינוך עיוני שוויוני בישראל", ו"הקשת הדמוקרטית המזרחית". הוא מרצה במחלקה לאמנות הקולנוע והטלוויזיה במכללת ספיר בנגב מתגורר באשדוד. הוא  אף חבר במועצה המייעצת של  "ג'ואיש וויסז פור פיס", ארגון אמריקאי הקורא, בין השאר, להחרמת חברות כמו היולט פקארד המספקת מידע טכנולוגי לחיל הים הישראלי. 


עוד המשיך איש החינוך ותקף בחריפות את הרכבו של התאגיד הציבורי החדש: "העיקר מתלוננים על מירי רגב. מצאתם לכם מראה למרק בה את דמותכם הנאורה. אתם רודפי בצע עלובים וחלולים. נאורים אלק. בשלושה ימים מאז נפתח הרדיו של התאגיד התראיינתי בכל התכניות המזרחיות שלכם. אצל חברים שלי שהם קוץ שחור קטן בתחת הלבן השמן שלכם. כבר אמרתי כאן ברצינות ואנשים פה צחקו - כל עוד אנשים ונשים כמוני (אינטלקטואל שמאל מזרחי מתקדם שלא דופק לכם חשבון) לא עומדים בעמדות מפתח של ניהול, עריכה והגשה בטלויזיה וברדיו בפריים טיים, אתם והעמדת הפנים שלכם שווים לתחת. אין לכם שום זכות לומר חצי מלה רעה על מירי רגב. תפסיקו לפזר עשן. אני רואה אתכם חד וברור".