בנמל התעופה בן גוריון נשלמות ההכנות האחרונות לקראת נחיתתו מחר בצהריים של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אשר יגיע עם מטוס "האייר פורס וואן" לישראל בטיסה מריאד, בירת סעודיה. במשך כשעתיים תרגלו היום (ראשון) חיילים ואנשי ביטחון וראשי שדות התעופה את טקס קבלת הפנים שייערך לנשיא האמריקאי עם נחיתתו. בראשות שדות התעופה אף הקימו יציע מיוחד לצלמים ולמאות אנשי התקשורת מהארץ ומהעולם שיסקרו את הביקור.



כמו כן, השטיחים האדומים כבר נפרסו וקופלו לקראת סוף החזרה, שבמהלכה תרגלו תזמורת צה"ל ומשמר הכבוד את מהלך הטקס פעמיים ברציפות. "מדובר באירוע מרגש ואנו כבר מורגלים אליו וערוכים לקראתו", ציינו בראשות שדות התעופה ונציגי העיתונות, שם עכבו מקרוב אחר הטקס בו הופיעו החיילים שישתתפו בו במדי ב'.



חיילי צה"ל בחזרה לטקס קבלת הפנים לנשיא טראמפ ורעייתו בנתב"ג. צילום: אבשלום ששוני
חיילי צה"ל בחזרה לטקס קבלת הפנים לנשיא טראמפ ורעייתו בנתב"ג. צילום: אבשלום ששוני



מי שפיקח על ההיערכות בנתב"ג היה מנכ"ל השדה תת אלוף במילואים (במיל') שמואל זכאי. בסמיכות למתחם בו יתקיים הטקס עומדים כבר מוכנים המסוקים של צבא ארה"ב עם אנשי הצוות שיטיסו את הפמליה של הנשיא לאחר הטקס שיימשך כ-40 דקות למנחת מיוחד שיוכשר בירושלים.



בתוך כך, צוותים טכניים של המסוקים שהגיעו מארה"ב נראו כבר מוכנים וערוכים לקראת ביקור הנשיא והטסתו. גם בשדה התעופה עצמו ההיערכות בשיאה, כאשר החל ממחקר ב-3 לפנות בוקר ייסגר טרמינל 1 להמראות ולנחיתות מטוסים עד יום רביעי ב-3 לפנות בוקר. למעשה, כל הטיסות הבינלאומיות הועברו ביומיים האלה לטרמינל 3, כשלעומת זאת, הטיסות לאילת יימשכו מטרמינל 1. החניון שמול הטרמינל כבר נסגר וכל השטח נראה כבר מוכן לקראת האירוע.



מספר שיא של אנשי תקשורת



לרגל ביקורו של טראמפ בארץ יגיעו במיוחד כ-300 אנשי תקשורת מכל העולם, כאשר 140 מתוכם יהיו כתבי הבית הלבן שיגיעו לנתב"ג, לא בטיסה ישירה מריאד, אלא בטיסה דרך קפריסין. בלשכת העיתונות, המורגלת כבר באירוח ובארגון אירועים תקשורתיים בקנה מידה גדול, נערכו העיתונאים שיסקרו את הטקס, כשבין היתר צפויים לנחות כאן עיתונאים מיפן, מדינות אירופה וקנדה. מלבד זאת, בישראל שוהים כעת כ-800 אנשי תקשורת זרים שחלקם גם יקחו חלק בתיעוד הטקס.



עוד לפני הביקור נשבר שיא במספר אנשי התקשורת שיגיעו אליו, זאת לאחר שבביקור הקודם של נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה במרץ 2013, הגיעו במיוחד לארץ 285 עיתונאים זרים, כשהפעם מדובר ב-300 כאלה. כזכור, בביקור הבזק שערך בספטמבר, כשהשתתף בהלוויית נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, נסע אובמה ברכב משוריין, מה שהביא לסגירתו של כביש 1. הפעם, לעומת זאת, טראמפ יטוס למנחת בירושלים. כמו כן, יש לציין שבביקור הקודם לא התקיים טקס בנמל התעופה.






הכוחות האמריקאים בנתב"ג. גם הם מתכוננים לנחיתת נשיא ארה"ב בישראל. צילום: אבשלום ששוני
הכוחות האמריקאים בנתב"ג. גם הם מתכוננים לנחיתת נשיא ארה"ב בישראל. צילום: אבשלום ששוני



מלבד אנשי התקשורת, צפויים להשתתף בטקס ראשי המדינה (סגל א'), ובנוסף לטראמפ ינאמו בו רה"מ בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן רובי ריבלין, כשבקבלת הפנים ישתתפו גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וראשי מערכת הביטחון.



אירוע משעשע אירע כשהחלו צוותי התקשורת לסמן מקומות במטרה לתפוס את נקודות הראות הטובות ביותר, כאשר למעשה ממש החלה "מלחמת מקומות". במסגרת זו היו כאלה שסימנו את שם כלי התקשורת במקום מסוים, ולאחר מכן שמו לב לכך שנציגי כלי תקשורת אחר החליפו את השמות.