הנשיא האיראני המכהן חסן רוחאני, נבחר ביום שבת לנשיאות פעם נוספת בבחירות ברפובליקה האסלאמית כשניצח באופן מוחץ את יריבו, המועמד השמרן אברהים ראיסי. הפרופסור עוזי רבי, ראש החוג למזרח תיכון באוניברסיטת תל אביב התייחס הבוקר (ראשון) ב-103fm לבחירה: "באיראן תמיד הנשיא נבחר לכהונה שנייה. הפעם היו בבחירות שיעורי הצבעה גבוהים של 70% מהאוכלוסייה כאשר 58% היו לטובת רוחאני. האיראנים קורעים תחת אינפלציה ורוצים תקווה במישור הכלכלי.  הם מאמינים שרוחאני, המרבה לדבר על כלכלה ישפר את המצב הכלכלי כך שרווקים ורווקות יוכלו לעזוב את בית הוריהם ולעבור לדירה משלהם". 


לדברי רבי, "אלו היו בחירות חופשיות אבל לא כמו אלו של המערב. יש כאן דמוקרטיה בערבון מוגבל. משמרות המהפכה שולטים על הצבא והמדינה. האיראנים בחרו בין שישה נבחרים שהם קשת מצומצמת בפיקוח משמרות המהפכה. מחמוד אחמדינג'אד לדוגמה, לא עבר את סלקציה והודח ממערכת הבחירות. ישנם שינויים בתוך המערכת אבל זהו אינו שינוי של המערכת". 

"איראן לא תשתנה, תמשיך לתמוך בטרור ולעשות ניסויים בטילים בליסטיים", סיכם הפרופסור. "בסופו של יום, האיראנים מעדיפים את רוחאני המדבר על כלכלה, אך הוא לא ישנה בפועל שום דבר בהתנהלותה של איראן כלפי חוץ".