בימים אלו, נמצאים בישראל אנשי "הקרן למורשת יהודית", ארגון יהודי-אמריקני המסייע למשפחות חללי צה"ל ותורם לארגון יד לבנים. אנשי הארגון שמו להם למטרה לנצל את ביקורו של נשיא ארה"ב, דולנד טראמפ, ביומיים הקרובים בישראל כדי לקדם באמצעותו של הבאת חללי צה"ל המוחזקים על ידי חמאס ממבצע "צוק איתן", סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול, לקבר ישראל.



אנשי הארגון שנמצאים בישראל, כבר קבעו פגישה בנושא עם סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, בחודש יולי הקרוב, אז יציינו באירוע בחסות הכנסייה האוונגליסטית בטקסס שלוש שנים למבצע צוק איתן בנוכחות סגן הנשיא, ובכל זאת לא ויתרו על הניסיון להגיע אל הנשיא עצמו גם במהלך ביקורו הקצר בישראל, בן 27 השעות. יושב ראש יד לבנים, אלי בן שם, צפוי להשתתף בחלק מפגישתו של רה"מ נתניהו עם הנשיא טראמפ. הקרן למורשת יהודית" תמסור לנשיא טראמפ עצומה עליה חתומים כ-14 אלף יהודים אמריקנים מכל רחבי ארה"ב תוך ימים ספורים ובה קריאה נרגשת לנשיא.



"אנחנו מעריכים מאד את מאמציך הכנים לחדש את המשא ומתן לשלום בין ממשלת ישראל לרשות הפלסטינית ומקווים מאד שאלה יישאו פרי, אבל כתנאי לכל משא ומתן בין הצדדים עליך לדרוש מחמאס, באמצעות הרשות הפלסטינית, להחזיר ללא תנאי את גופות החללים הנעדרים ולהביאם לקבר ישראל".



דונלד טראמפ. צילום: Getty images



אנשי הקרן למורשת וחותמי העצומה מדגישים במכתבם לטראמפ: "עלינו כאזרחי ארה"ב, בהם רבים שבחרו בך, להזכיר לך, הנשיא שלנו, כי גם שתי משפחות אמריקניות איבדו את יקיריהן שלחמו בצה"ל בעת מבצע 'צוק איתן', משפחות גולדין ושאול הם אחינו ולהם אין קבר לבנים". מדובר על משפחותיהם של חללי צה"ל סמל מקס שטיינברג וסמ"ר שון כרמלי, לוחמי גולני שעלו ארצה כחיילים בודדים וזכורות הלוויותיהם ההמוניות במהלך המבצע. אנשי הקרן למורשת מספרים שאמו של מקס שחתומה על העצומה יזמה את העצומה כי אמרה להם: "כל לילה אני בוכה על הבן שלי אבל לפחות לי היתה האפשרות לקבור אותו".



אחרי שווידאו שמשפחות גולדין ושאול מסכימות התחילו אנשי הקרן במבצע החתמה מהיר של העצומה בה כתבו: "אם חמאס לא יסכים לשחרור החללים לקבר ישראל עליך הנשיא להבהיר לרשות הפלסטינית שאין על מה לדבר" והם מוסיפים: "זה לא שאנחנו לא סומכים על הנשיא ריבלין ורה"מ נתניהו שהמסר יועבר, אבל חשוב לזכור שאנחנו אזרחים אמריקנים, שזה הנשיא שלנו ושיש לנו זכות לדרוש ממנו כי לפני שהוא שם את הרגל בסכסוך הישראלי-פלסטיני המדמם עליו לזכור את המחויבות למשפחות הנעדרים. אפשר לומר הרבה על הנשיא טראמפ, אבל דבר אחד בטוח, כשהוא נתפס לנושא הוא לא עוזב אותו. הוא אדם מאד נחוש".