תקרית הסלפי של ח"כ אורן חזן ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ במהלך קבלת הפנים בנתב"ג לא היכתה גלים רק בישראל, אלא הגיעה לעולם כולו, שלא נשאר אדיש לתקרית המשעשעת. העיתון האמריקאי "דיילי ניוז" פרסם בכותרת: "את פניו של טראמפ בישראל קיבלו פוליטיקאים וסלפי. אורן חזן נתן את הגרסה שלו ללחיצת יד אגרסיבית אחרי שהעסיק את הנשיא בצילום סלפי, ולטראמפ לא היה נעים להגיד לא, עד שנתניהו גאל אותו מהמחזה המביך".

ה"דיילי מייל" הבריטי כתב: "נתניהו עצר את חזן מלעשות סלפי עם טראמפ. פוליטיקאי אחד בשם חזן לא התאפק מלשלוף את הסלולרי שלו לצילום היסטורי. זה היה רגע משונה ומביך. אחד מפרשני הטלוויזיה בישראל הגדיר את חזן 'בושה', אבל חבר הכנסת הודה לנשיא בחשבון הפייסבוק שלו וכתב - "זו היתה ההנאה שלי'". 
ה"אינדיפנדנט" הבריטי כתב: "ביבי נתניהו בוודאי מתחרט על כך שהכריח את כל השרים שלו להגיע לפגישה עם טראמפ אחרי הפאשלה של חבר פרלמנט אחד בשם חזן". העיתון גם כתב שהשר גלעד ארדן דיווח "פייק ניוז" לטראמפ על כך שהיה פיגוע בתל אביב וזו היתה תאונת דרכים. 

העיתון האמריקאי "סינט לואיס-פוסט דיספאץ' כבר הביך עוד יותר את הנשיא אחרי שכתב: "נשיא ארה"ב הצטלם עם חבר כנסת ישראלי שהיה מושעה על חשדות לעיסוק בזנות וסמים". 

אולי נתניהו התרגז שלא הזמנתי אותו לתמונה"

היום הגיב חזן בריאיון בערוץ 10 לתקרית ואמר: "הגיע הזמן שתתעוררו, שיש נשיא כמו דונלד טראמפ, הפרוטוקולים חשובים, אבל אפשר לחרוג מהם. ביקשתי יפה. אמרתי לו שכל הזמן אומרים לי שאני טראמפ הישראלי והוא אמר שצריך שיהיו עוד כמונו. הוא הפתיע אותי, כי גם שנתקע לי הטלפון. הוא המתין בסבלנות. יכול להיות שראש הממשלה כעס שלא הזמנתי אותו להצטרף. לכל המספרי סיפורים, זה לא רלוונטי, הציבור אוהב את זה. ברחוב כולם אמרו שזה יפה. 

טראמפ ונתניהו. צילום:קובי גדעון, לע"מ
טראמפ ונתניהו. צילום:קובי גדעון, לע"מ


לאחר מכן עבר חזן להתקפה: "כאשר התקיימה הלווייתו של נשיא המדינה, שמעון פרס, שרים הסתובבו עם מנהיגי עולם ועשו סלפי. לא שמעתי אף אחד שדיבר על זה". על הודעת משרד החוץ, לפיה מספר אנשים שלא הוזמנו הסתננו לטקס, אמר: "ההודעה לא כוונה אליי. אני לא הוזמנתי. הגיע הזמן להפסיק עם השקר. אני יודע שח"כים לא הוזמנו, אבל אני פניתי ליואב הורוביץ וצחי ברוורמן, והוזמנתי בסוף. צריך לזכור שאני תמכתי בו מההתחלה ועד הסוף. אתמול בערב קיבלתי שיחת טלפון מלשכת ראש הממשלה, הסבירו לי מתי ולאן להגיע, שאלו אם אני מגיע עם נהג. זה סיפור שקרי אם אומרים אחרת".

חזן לא התרגש מהתגובות ואמר: "שהם ייראו מה יצא מהסלפי הזה, יגידו יכול להיות שהיינו צריכים להתייחס לזה אחרת. אם אנשים הצליחו להשתחל לאזור הכי סטרילי, אם הטיעון שלהם, זה מחדל אבטחתי. אז הייתי אומר להם לעשות בדק בית. אני בטוח שהודעת משרד החוץ לא מכוונת אליי. דיברו איתי שם, שאלו אם אני יכול לשבת בשורה השנייה. אף אחד לא גער בי. ברגע שהמשלחת האמריקאית פינתה את האזור, שאלתי אם אני יכול לעבור קדימה. זאת לא בושה. אמרו שעשיתי טראמפ לטראמפ. אמרו לי שהמקומות שמורים, ואמרתי שזה בסדר. כך זה היה. עשיתי סלפי גם עם שר החוץ האמריקאי, אבל לא ביקשתי לעשות עם מלאניה טראמפ תמונה.