המשטרה תקבל מחר בשעות הבוקר החלטה האם לבקש את הארכת מעצר הבית של ארבעת החשודים במעורבות באונס הקבוצתי של הנערה בת ה-17 מהרצליה, או לאשר את שחרורם לחופשי עד שתתקבל החלטה בעניינם, כך נודע היום (שני) ל"מעריב אונליין". נדגיש, כי תיק החקירה האמור מתנהל מראשיתו בליווי פרקליטה מפרקליטות מחוז תל אביב.



זאת, לאחר שלפני כעשרה ימים, העידה המתלוננת והייתה בעימות מול כל אחד מהמעורבים, חרף מצבה הנפשי הקשה, ולכאורה נעדר החשש משיבוש חקירה, ובעצם החקירה הגיעה לשלביה הסופיים.



כנהוג בתיקים פליליים את ההחלטה על הגשת כתב אישום או סגירת התיק מקבלת בסופו של יום הפרקליטות, וכך גם במקרה זה. לאחר שהחקירה, לכשתסתיים יועבר חומר החקירה לפרקליטות. 



אחרי ששוחררו ארבעת הצעירים החשודים באונס הקבוצתי בהרצליה למעצר בית, וזאת בעקבות הקשיים לתקשר עם הנערה המתלוננת בשל מצבה הנפשי הקשה, היא הצליחה להתעשת ולפני כעשרה ימים מסרה עדות והתעמתה עם כל אחד מארבעת החשודים. כזכור, בפרקליטות התעקשו לקיים את העימות בין הנערה לצעירים וזאת כתנאי הכרחי לבחון הגשת כתב אישום נגדם. במשטרה סירבו בתחילה לקיים את העימות בטענה שמצבה הנפשי הקשה עלול לפגום בעדותה ולגרום לה נזק נוסף מעבר לאירוע שחוותה על גופה.
גורמים המעורים בפרטי החקירה אמרו בתחילתה כי "אין טעם ללחוץ עליה לעימות מול חשודים שפגעו בה מינית בצורה גסה. בסביבתה חששו כי גביית עדות ממנה בימים שבהם היא נתמכת על ידי גורמי רווחה תהיה בבחינת אונס שני".

סנגוריהם של החשודים המשיכו להכחיש בשמם את החשדות שיוחסו להם וסיפרו כי יחסי המין קוימו בהסכמתה המלאה של המתלוננת. שלושה מהם אישרו את המגע איתה אך טענו כי היו אלה יחסים מותרים ואילו העצור הרביעי סיפר כי התבקש להגיע למקום למסיבה שם שהה דקות ספורות, ועזב כשהוא אינו יודע מה התרחש בזירה. אותו צעיר נחשד גם בעבירות בניסיון שיבוש.