נשיא המדינה ראובן (רובי ) ריבלין שדחה את בקשתו לחנינה של נשיא המדינה לשעבר, האסיר המשוחרר משה קצב, בעת שהותו במאסר, יצטרך להחליט האם לקבל את בקשתו החדשה של קצב לביטול התנאים המגבילים שהוטלו עליו על ידי ועדת השחרורים שליד שב"ס בטרם הוחלט על שחרורו המוקדם בדצמבר האחרון.

כפי שפורסם היום (שלישי), הנשיא לשעבר ביקש באמצעות פרקליטו עורך דין ציון אמיר, מהנשיא הנוכחי שיבטל עבורו את מעצר הבית הלילי שהוטל עליו וכן, לבטל את איסור היציאה מהארץ במקביל למתן אישור לביקור יומי בבית מדרש. בעתירה שהגיש, מבקש גם קצב להתחשב בגילו, וכן בחוות הדעת החיוביות של שב"ס המתייחסות אליו.

כזכור, קצב, שריצה חמש שנות מאסר בגין אונס ועבירות מין בעת כהונתו בתפקידים ציבוריים בכירים פנה כבר בחודש מרץ , שלושה חודשים אחרי ששוחרר אל הוועדה לשחרורים בבקשה לבטל את מעצר הבית הלילי שהוטל עליו כחלק מתנאי השחרור המוקדם.

אלא, שאז התנגדה יחידת המודיעין במשטרה האמונה לפקח על עברייני מין להסיר את המגבלה בטענה שהנשיא לשעבר הינו אסיר ברישיון ואינו שונה מאסירים אחרים בכלל ועברייני מין בפרט. עוד טענה המשטרה, כי ביטול ההתניה יקשה על המשטרה לפקח עליו בשעות הלילה. ועדת השחרורים קיבלה לבסוף את עמדתה של המשטרה והחליטה להשאיר על כנה את ההתניה שהטילה במסגרת שחרורו המוקדם.

למרות שבמשטרה ממשיכים להתנגד לבקשה האמורה, החליט קצב, באמצעות פרקליטו עורך דין אמיר, להגיש בקשה מיוחדת לנשיא המדינה כדי שידון בעניינו וזאת מהטעמים שהעלה בבקשה. בעתירתו, קצב מפנה את הנשיא לחוות הדעת של הרשות לשיקום האסיר בעניינו ואל דוח של שב"ס המתייחס לתקופת שהותו בכלא.