מעצרו של ראש ארגון פשע בחשד למעורבות ברצח עו"ד יורם חכם ב-2008 והחיפושים אחר גופת עבריין בכיר שנעדר שנים ארוכות, מהווים התפתחות משמעותית בפרשה 512. מי שנאשם ברצח העבריין שנעלם בשנת 2000, הוא אסי אבוטבול, אחד מראשי הפשע הגדולים ביותר בישראל, נגדו הוגש כתב אישום ביולי 2015. הבוקר חודשו החיפושים אחר אותו עבריין שנטען כי נרצח, בעקבות מידע שהגיע למשטרה במהלך חקירת פרשת 512.



לאבוטבול מיוחסות עבירות של רצח בכוונה תחילה, ניסיון רצח ופציעה באמצעות נשק קר. אבוטבול גם נחשד ברצח עו"ד חכם, אבל עד היום לא הוגש נגדו כתב אישום. 


על פי האישום, אבוטבול ובני משפחתו פעלו לביסוס שליטתם בעסקים שונים באזור השרון. כאשר השתחרר אות עבריין שנרצח ממאסר, הוא חזר אל האזור, ואל העיר נתניה מתוך ניסיון להכניס דריסת רגל בעסקי העולם התחתון בנתניה. בעקבות המעשים, נהיה מתח גדול בין אבוטבול לנעדר, שהוביל את אבוטבול להתקרב אליו, על מנת לשמור על יחסים מחשש כי יתפוס את מקומו. הוא בילה איתו רבות, קנה לו בגדים והפך להיות קרוב אליו.

החיפושים אחר גופת העבריין הנעדר בנתניה. צילום: אבשלום ששוני
החיפושים אחר גופת העבריין הנעדר בנתניה. צילום: אבשלום ששוני


אך על פי כתב האישום, כל מטרת ההתקרבות היתה עד לשלב שבו החליט אבוטבול לרצוח את העבריין. בפרקליטות ציינו כי לא ידוע כיצד ביצע את הרצח והיכן טמן את גופתו. עוד נכתב כי "העבריין הבכיר בנה לעצמו אליבי כוזב ואף הורה לאדם לשקר בנושא אם ייחקר". בפרקליטות טוענים כי יש בידיהם הודעות מפורטות במיוחד של עד המדינה, וגם ניסיון לערוך משא ומתן עם משפחתו על מנת להביא את גופתו. 

על פי החשד, אמר אבוטבול לעד המדינה כי רצח ועקר את עיניו של העבריין הבכיר במהלך האירוע. לאחר מכן ניסה לשכנע את עד המדינה כי יעזור לו לשכנע את הסביבה שהוא חי, אך האחרון סירב. בתגובה לכך ניסה אבוטבול לחסל את עד המדינה על ידי מלכוד מכוניתו, דבר אשר גרם לו להיפצע באורח קשה.