הותר לפרסום: ראש ארגון הפשיעה החשוד ברצח עו"ד יורם חכם בשנת 2008 הוא אסי אבוטבול, כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום. הבוקר בית משפט השלום בראשון לציון האריך ב-13 ימים את מעצרו של אבוטבול. עם כניסתו לאולם אמר אבוטבול: "המדינה בפשיטת רגל. גם העבריינים". הוא מכחיש את החשדות, אולם המעצר הוארך בהסכמה וסנגורו עו"ד אבי כהן ביקש לא להקשות עליו בתנאים, משום שבכל מקרה מדובר באסיר. עורך דינו טען: "המדינה התחרפנה והמשטרה התחרפנה". 



בית המשפט גם האריך ב-11 ימים את מעצרו של החשוד נחשון גוב, החשוד השני במעורבות ברצח עורך דין חכם. לגוב מייחסת המשטרה מעורבות בהנחת מטען החבלה שגרם לפיצוץ ברכבו של חכם ולמותו. עו"ד ליאור אשכנזי, פרקליטו של החשוד טען כי מרשו נעצר כבר כעבר חמש פעמים בגין אותם חשד ובכל המקרים השתחרר לאחר שלא נמצא בסיס לטענות המשטרה.



עוד טען כי הוא מנהל חיים נורמטיביים וציין: "כל פעם שעוצרים את אסי אבוטבול, כאילו כחובה של המשטרה נעצר גם גוב, הוא לא אמור להיות בן ערובה של אף עבריין ובית המשפט לא צריך לתת למשטרה להמשיך בדרך של יד קלה על ההדק. אבוטובל הוא אסיר ולו השיקולים שלו להסכים להארכת מעצר". 



בית המשפט בחן את הראיות שבידי החוקרים וציין: "קיימת מידת מסוכנות וכן החשד לשיבוש ומדובר במידע חדש, ועולה חשד למעורבות מצידו של החשוד שלפני. במדובר במי שלחובתו עשר הרשעות קודמות לרבות עבירות סמים ונשק". 



אסי אבוטבול הבוקר בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני
אסי אבוטבול הבוקר בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני
.



בנוסף, בית משפט השלום בראשון לציון האריך ב-11 יום את מעצרה של סייעת בגן ילדים, בת 63 החשודה בסיוע ובמעורבות ברצח עורך הדין יורם חכם. החשודה נעצרה בעבר מספר פעמים בגין אותו חשד, בפעם האחרונה ב-2015. מעצרה הוארך מעת לעת עד ששוחררה. בבית המשפט טען עורך דינה כי מרשתו נעדרת עבר פלילי וכי החשדות שמיוחסים לה טרם הוצגו בפני אולם כבר בעבר נחקרה. 



נציגי המשטרה, פקד אלכסיי טיחומירוב ופקד אפרת פורמג'ור טענו בדיון כי לפני בית המשפט הובאו מסמכים המציגים ראיות חדשות שיש בהן לקשור את החשודה בסיוע לרצח עורך הדין חכם. כמו כן הוגש דוח סודי המפרט את מגוון הפעולות שיש בידי החוקרים לבצע, המחייבות הישארות החשודה במעצר מחשש לשיבוש. 
השופט החליט להאריך את המעצר ואמר: "אני סבור שקיים חשד סביר הקושר את החשודה למיוחס לה. כאשר חשד זה מבוסס על מסמכים, שמצטרפים למסמכים ישנים יותר שסומנו בדיונים קודמים להארכת מעצר של החשודה. נוסף על כך, לא ניתן להתעלם ממסמכים שהופקו בימים האחרונים. אני סבור שהמסמכים החדשים שנוספו לתיק מחזקים את הראיות נגד החשודה ומצדיקים את המשך מעצרה להמשך חקירה".

מעצרו של אבוטבול בחשד למעורבות ברצח עו"ד יורם חכם ב-2008 והחיפושים אחר גופת עבריין בכיר שנעדר שנים ארוכות, מהווים התפתחות משמעותית בפרשה 512. מי שנאשם ברצח העבריין שנעלם בשנת 2000, הוא אסי אבוטבול, אחד מראשי הפשע הגדולים ביותר בישראל, נגדו הוגש כתב אישום ביולי 2015. אתמול בבוקר חודשו החיפושים אחר אותו עבריין שנטען כי נרצח, בעקבות מידע שהגיע למשטרה במהלך חקירת פרשת 512. 


לאבוטבול מיוחסות עבירות של רצח בכוונה תחילה, ניסיון רצח ופציעה באמצעות נשק קר. אבוטבול גם נחשד בעבר ברצח עו"ד חכם, אבל עד היום לא הוגש נגדו כתב אישום. 
על פי האישום, אבוטבול ובני משפחתו פעלו לביסוס שליטתם בעסקים שונים באזור השרון. כאשר השתחרר אות עבריין שנרצח ממאסר, הוא חזר אל האזור, ואל העיר נתניה מתוך ניסיון להכניס דריסת רגל בעסקי העולם התחתון בנתניה. בעקבות המעשים, נהיה מתח גדול בין אבוטבול לנעדר, שהוביל את אבוטבול להתקרב אליו, על מנת לשמור על יחסים מחשש כי יתפוס את מקומו. הוא בילה איתו רבות, קנה לו בגדים והפך להיות קרוב אליו.

החיפושים אחר גופת העבריין הנעדר בנתניה. צילום: אבשלום ששוני
החיפושים אחר גופת העבריין הנעדר בנתניה. צילום: אבשלום ששוני
אך על פי כתב האישום, כל מטרת ההתקרבות היתה עד לשלב שבו החליט אבוטבול לרצוח את העבריין. בפרקליטות ציינו כי לא ידוע כיצד ביצע את הרצח והיכן טמן את גופתו. עוד נכתב כי "העבריין הבכיר בנה לעצמו אליבי כוזב ואף הורה לאדם לשקר בנושא אם ייחקר". בפרקליטות טוענים כי יש בידיהם הודעות מפורטות במיוחד של עד המדינה, וגם ניסיון לערוך משא ומתן עם משפחתו על מנת להביא את גופתו. 

על פי החשד, אמר אבוטבול לעד המדינה כי רצח ועקר את עיניו של העבריין הבכיר במהלך האירוע. לאחר מכן ניסה לשכנע את עד המדינה כי יעזור לו לשכנע את הסביבה שהוא חי, אך האחרון סירב. בתגובה לכך ניסה אבוטבול לחסל את עד המדינה על ידי מלכוד מכוניתו, דבר אשר גרם לו להיפצע באורח קשה.