לאחר שהבטיח כי לא ישתוק על ההכפשה שעבר, הגיע כעת תורו של העיתונאי ושדר הרדיו, נתן זהבי, לעבור לשלב המעשים. זהבי הגיש תביעת דיבה כנגד חמישה אנשים, אשר פרסמו דברים בגנותו בעמוד הפייסבוק של יואב אליאסי ("הצל"), לאחר שהאחרון פרסם סרטון בו טען כי זהבי משתתף בטקס אלטרנטיבי בערב יום הזיכרון, אך זהבי כלל לא נכח במקום. אליאסי הסיר את הסרטון, אך העיתונאי הודיע כי הוא מתכוון לנקוט באמצעים. זהבי כבר הודיע בתכניתוב-103FM ש"הצל ישלם על מעשיו". התביעה הוגשה על ידי עורכי הדין שלומי וינברג ואליקים דרנג.



כזכור, בפוסט שהוסר מאוחר יותר מהעמוד של שותפו של סאבלימינל לשעבר, טען האחרון כי העיתונאי נכח באירוע יום הזיכרון האלטרנטיבי שקיימו יהודים


וערבים בהיכל הדרייב אין בת"א: "הפח נתן זהבי הגיע לתמוך באירוע בזוי של יום הזיכרון הפלסטיני. עושה אצבע משולשת למפגינים מהימין וקורא להם נאצים ופשיסטים, ואז מתבכיין שתקפו שמאלנים בקללות. זהבי הוא דו פרצופי של השמאל הצבוע".  אגב, זהבי לא תבע את הראפר בגלל שהוא נמצא בהליך של פשיטת רגל, וכמישהו כזה, אי אפשר לתבוע אותו.



זהבי, אשר עובד וכותב במעריב, אמר לאחר הגשת התביעה: "הגשתי את התביעה כי בעמוד של האיש המכונה 'הצל' הופיע פוסט שלו, על פיו הייתי בערב יום הזיכרון הפלסטיני-ישראלי ובאתי להזדהות עם המחבלים והראו סרט של מישהו שקצת דומה לי מגיע לשם, אצלו באתר. הצל כתב שזה נתן זהבי, שצועק למפגינים ימנים שהם נאצים. הבעיה של הגולם הז שאני לא הייתי שם, כך שגם לא קראתי 'נאצים'. אבל אלפי הגרופיז שלו פתחו ג'ורות, כתבו עלי שאני נרקומן, עבריין מורשע, מטריד ילדות ברחוב, שאני בעד רצח חיילי צה"ל ועוד כנה וכהנה, דברים שלא יכולתי להבליג עליהם. 



לכן הגשתי תביעה נגד חמישה מהמובחרים שבמלכלכים, למען יראו ויראו. את הצל לא תבעתי כי הוא פושט רגל, אין לו מה לאכול, ואני מרחם על הילד שלו ורוצה שיהיה לו מה לאכול. אבל הדברים שכתב ופרסם נמצאים בחקירה משפטית. עוד אחד מאנשי הצל פרסם איום ברצח הו כתב, באתר 103, איום ברצח - 'הסוף שלך קרוב'.



אתה חושש לביטחונך?
"אני לא יודע למה הם מסוגלים לעשות וכבר היו דברים מעולם. הציעו לי שמירה מהרדיו, אבל בינתיים אני שומר על עצמי".



למרות שהוא לא יעד התביעה, ביקש הצל להגיב למהלך של זהבי. "מדובר בבזבוז זמן ובצביעות", אמר למעריב. "לא ידעתי שנתן זהבי הוא כזאת נפש רגישה. הוא הפתיע אותי. בתור אדם שכבר שנים מהלך בין הטיפות ולא נתבע רק בשל חופש הביטוי, מפתיע שהוא עושה מה שהיו אמורים לעשות לו. כבר שנים שהוא מוציא דיבתי בתכנית הרדיו שלו. קורא לי 'גוש בשר מקועקע'. זה אדם שתובע אחרים דיבה? כמובן שברגע שגיליתי שלא הוא האדם שמופיע בסרטון התנצלתי. חשבתי שזה יספיק לו".



זהבי, שלא נכח באירוע, הופתע מפרסום הדברים והגיב לכך בתכניתו: "אז הצל הצליח, על חשבוני, ליצור מאות תגובות ושיתופים. ראיתי שמעל 200 אלף ראו את הסרטון וכמובן הגיבו לדברים שכתב הצל. מר אליאסי, אני אדבר איתך בעדינות, לא כי אני מפחד ממך, אלא כי אני נוקט פעולות ואני צריך להיות מאד מחושב. אני לא הייתי בטקס וכל מה שכתבת הוא מפרי דמיונך. אתה קולט? אם הראש שלך עובד כעת ויש כמה תאים שמתפקדים.. לא הייתי בטקס והצילומים הם לא אני".



פעילי ימין מפגינים מחוץ ליום הזיכרון האלטרנטיבי. צילום: אבשלום ששוני
פעילי ימין מפגינים מחוץ ליום הזיכרון האלטרנטיבי. צילום: אבשלום ששוני



לקראת סוף דבריו, הוא אף הבטיח כי יתבע את הצל למשפט, איום שכאמור התממש היום: "אני אסגור את הפרשיה שרק נפתחה. אני רוצה להציע לך הצעה, אליאסי. תפנה לכל אחד מהנבלות שהגיבו אצלך ותגיד להם שטעית וכמובן שתפרסם בראש העמוד שלך. זה כבר מאוחר, אבל אולי יהיה לך כמה אחוזי הקלה כשאנחנו נפגש בבית המשפט. תתנצל בענק. אני לא אקלל אותך. אתה לא ראוי לזה. אני אתן לך מנוחה. מה שעשית זו הסתה מכוערת ומגעילה. אם אנחנו חיים במדינת חוק על דברים כאלה אתה צריך לשלם".



יש לציין שזוהי לא התקרית הראשונה בין השניים, זאת לאחר שבעבר הם כבר התעמתו זה עם זה סביב פוסט נוסף שפרסם אליאסי, שבו טען האחרון כי הוא נפגע מחבריו למחנה הפוליטי. בתגובה לכך כינה זהבי את אליאסי "פר".