השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התייחס הערב (שבת) להפסקת שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים ואמר כי: "אף אחת מדרישותיהם לא התמלאה". השר טען כי "המפגינים הצליחו למצוא סולם כדי לרשת מהעץ, מימון הביקור השני מהצלב האדום על ידי הרשות, וניצלו את זה", והדגיש כי אף אחת מהדרישות שהועלתה לא תמומש גם בשלב עתידי.  

"הלחץ היה אצל המחבלים, שהבינו שאף אחד לא התכוון לעשות איתם משא ומתן, למרות שהגענו לימים הקריטיים מבחינה רפואית. המדיניות שהכרזתי עליה מתחילת השביתה התמלאה במלואה – לא ניהלו איתם משא ומתן, הכילו את השביתה בתוך כותלי בתי הסוהר והם הבינו שהם צריכים סולם", אמר ארדן בראיון בחדשות 2. 
"אין לימודים אקדמיים, לא יהיו תוספות של עיתונים או ערוצים, שום דבר מהדרישות שלהם. זה היה ברור שלא משנה איך שזה יסתיים הם ינסו לרומם את זה כניצחון בשביל לבנות את הנראטיב, אבל אין ספק שהשביתה הזו התרסקה ולא צברה תאוצה, רוב אסירי הפת"ח לא הצטרפו ולא הייתה אחיזה ברחוב.אני מציע לא לקנות את הנראטיב הפלסטיני השקרי", אמר.  

כזכור, שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים הסתיימה הבוקר, ביום הצום הראשון של חודש הרמדאן. כך אישר שירות בתי הסוהר. סיום השביתה התאפשר בעקבות סיכום של מדינת ישראל עם הצלב האדום על ביקור שני בחודש של משפחות האסירים, נוהל שנפסק לפני תשעה חודשים בגלל היעדר מימון של הצלב האדום. במסגרת ההבנות החדשות, סוכם כי הרשות הפלסטינית היא שתממן את הביקור השני, בהסכמת ישראל והצלב האדום.
 
 בשירות בתי הסוהר אומרים כי מעולם לא נוהל משא ומתן עם האסירים השובתים וכי לא התקבלו הדרישות שהציגו בעבר, והוסיפו כי במהלך השביתה נמנעה מהנהגת האסירים לשוחח אחד עם השני וכן להעביר מידע, מה שסייע לכך שהם החליטו בסופו של דבר להפסיק את השביתה.
 
הפלסטינים מדגישים כי מדובר בהקפאת השביתה ולא בסיומה, שכן, הנהגת האסירים ממתינים להיענות מלאה של שלטונות ישראל לדרישות האסירים: הכפלת הביקורים, טיפול רפואי, טלפון ציבורי, הפחתת המגבלות הביטחוניות ועוד. חבר הוועד המרכזי של הפתח ויו"ר הוועדה העליונה לתמיכה באסירים ג'מאל מחיסן אמר כי "השביתה הופסקה בתום 40 יום של מאבק, עמידה איתנה ומשא ומתן ארוך עם הנהגת השביתה בכלא אשקלון, שנמשכה 20 שעות, שבראשה מרואן ברגותי. שביתת האסירים סימלה את אחדות העם הפלסטיני. שלטונות הכיבוש ניסו לשבור את השביתה, אך למרות מצבם הקשה והחמור של כמה אסירים, הם לא נענו לשבירת השביתה".