בעקבות מקרה נוסף של מסתנן מאריתריאה שתקף מינית חמש נשים בתל אביב ובעקבות התסכול בדרום תל אביב שוחחה היום (ראשון) מאי גולן, יו"ר עמותת 'העיר העברית', עם גבי גזית ב-103FM על הנושא: "ישנם תושבים שבשבע השנים האחרונות נותרו מצולקים עם טראומות נפשיות עקב המצב בדרום העיר. לא בגלל מקרה יחיד של הטרדה אלא בגלל חיי המגננה בהם חיים תושבי דרום העיר. אדם המתגורר בדרום העיר מפחד מפלישה של אריתריאים לתוך מרחב החיים שלו. מדי יום מתרחשות תקיפות שעליהן לא שומעים בתקשורת. שום דבר לא השתנה, עובדים על הציבור בעיניים".



על ראש העיר אמרה מאי: "יש את אלו שמאד נח להם לשמר את הסטטוס קוו. ראש העיר שמח שהאריתריאים לא זולגים לצפון העיר. אני חשה שהוא בז לתושבי דרום העיר ונוח לו לרכז את המסתננים בדרום העיר. ראש העיר הפקיר את התושבים, לו הייתי ראש העיר לא הייתי נותנת לתושבים לכבוש מקומות מחייה של אנשים קיימים. הייתי דורשת מממשלת ישראל לקחת אחריות".




מאי גולן. צילום: פלאש 90
מאי גולן. צילום: פלאש 90



מאי גולן אף תקפה את שר הפנים ואת ראש הממשלה כשטענה: "שר הפנים לא מתפקד. אילו הייתי במקומו הייתי מקדמת פעולות בנושא ומבקשת מבית המשפט לא לעכב את ההחלטה בנוגע למדינות שלישיות. בית המשפט כבר פסק בנושא אך בג"ץ מעכב את הפסיקה במשך שנה וחצי. אילו הייתי ראש הממשלה הייתי מפסיקה להתפאר בסגירת הגדר, נזכרת שישנם אנשים שסובלים מדי יום ופועלת לעשות מעשה".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן