בית המשפט העליון פסק כי עד ה-31 ביולי ירוקן באופי סופי מכל האמוניה בחיפה, זאת לאחר דיונים במספר ערכאות בנושא וערעורים עליהן. בית המשפט העליון טען כי "חיפה כימיקלים", שטוענת כי ריקון המכל יחייב אותה להשבית את מפעל האמוניה בעיר ולכן יביא לפיטורי מאות עובדים, הייתה צריכה להתכונן לעניין שקדמו לו לאורך שנים החלטות ממשלה.

בית המשפט חזר והבהיר כי למיכל אין היתר בניה ומערך האמוניה מופעל על ידי החברה ללא רישיון עסק, והוסיף כי הנזק העלול להיגרם מהתממשות הסיכון הביטחוני, גם אם הסתברות קטנה, הוא בלתי נסבל - כשמדובר באובדן חיי אדם ובפגיעה בבריאותם של רבים.
יכול להיות, עם זאת, שמדובר בחדשות משמחות פחות ממה שהן יכולות היו להיות עבור תושבי חיפה. הבוקר החליט משרד האוצר כי מאגר אמוניה גדול יישאר בעיר גם אם יפונה המכל. מנכ"ל משרד האוצר החליט שעד להקמת מפעל אמוניה בדרום בעוד מספר שנים יש צורך להשאיר מאגר אמוניה בקרבת מפעל "חיפה כימיקלים" - אם לא במכל, אז באנייה שתעגון דרך קבע בעיר. המשמעות היא כי גם ההחלטה המשפטית תתממש, תישארנה כמויות אמוניה גדולות בעיר לשנים. 

מאז נובמבר 2016 מנסה המשרד להגנת הסביבה לאלץ את חיפה כימיקלים להמציא חלופות למכל, אך ללא הועיל. התעקשותה של החברה לאיים בסגירת פעילותה בישראל ובפיטורי כ-700 העובדים בשני מפעליה אם ייסגר מכל האמוניה, הביאה את משרדי הממשלה לשולחן עגול של התייעצות דחופה בשבועיים האחרונים 
 
"מעבר לעובדה שליישום חלופה זו לא נדרש כל מימון מתקציב המדינה, היא תתרום ליצירת תחרות בין ספקי האמוניה במשק לעומת המצב הקיים, צמצום שינוע האמוניה בכבישי הארץ, וכן עידוד הפיתוח הכלכלי בדרום הארץ", מדגישים באוצר ומוסיפים כי לנוכח  חשיבות הנושא והצורך לקדם פתרון ארוך טווח בהקדם האפשרי, יפעלו כלל משרדי הממשלה לתת את האישורים וההיתרים הנדרשים בהקדם האפשרי.
בישיבה שכינס (ראשון) מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, בהשתתפות גורמי הממשלה הרלוונטיים נבחנה בחינה ראשונית של כלל החלופות שהוגשו על ידי המגזר העסקי. "משרדי הממשלה השונים בחנו את ההיתכנות של כל אחת מהחלופות, בשים לב לכלל ההיתרים והאישורים הנדרשים", מדגישים באוצר. בדיון השתתפו נציגי משרד האוצר, המשרד להגנת הסביבה, משרד הכלכלה והתעשייה, משרד ראש הממשלה, המל"ל, פיקוד העורף, משרד המשפטים, רשות ההגבלים העיסקיים, מנהל התכנון ומנהל מקרקעי ישראל.

על אף שהדיון כלל לא עסק במציאת פתרון קצר טווח לבעיית האמוניה (גורל מכל המריבה עצמו) ומשרד האוצר הדגיש כי נושא זה ידון בנפרד על ידי המשרד להגנת הסביבה ומשרד ראש הממשלה, בעמותת צלול, ממובילי המאבק במיכל האמוניה, תוקפים את פתרון תקופת הביניים עליו סיכמו משרדי הממשלה ואומרים: "החלופה המסתמנת עליה הודיע משרד האוצר משמעותה השארת מכל האמוניה על כנו והפקרת תושבי חיפה לסיכון לעוד שלוש שנים לפחות (עד הקמת מפעל חדש בדרום -י"ב). הסיכון אף גבוה יותר מבעבר משום שהמשמעות היא שבכל חודש יגיעו חמש אניות אמוניה - במקום אחת. חזרנו לנקודת ההתחלה רק שהפעם חיפה כימיקלים מסירה מעצמה את האחריות והציבור לומד, שוב, שאין לו על מי לסמוך".