לאחר קרוב ל-12 שעות, הסתיימה הערב (שני) חקירתו של שר הפנים אריה דרעי במשרדי להב 433. מהמשטרה נמסר כי דרעי נחקר בחשד להלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב ועבירות מס. ככל הנראה הוא יוזמן בהמשך לחקירה נוספת.



דרעי מסר עם סיום חקירתו: "שיתפתי פעולה באופן מלא ועניתי על כל שאלות החוקרים. כמו שאמרתי, יש לי אמון במערכת אכיפת החוק ואני קורא לציבור להתאזר בסבלנות ולכבד את החקירה. אמשיך בעזרת השם במלוא הכוח והתנופה בעשיה הציבורית".



מוקדם יותר דווח בחדשות 10 כי מתגבשת תשתית ראייתית לעבירות שוחד מצד דרעי. מכיוון שהעבירות בהן נחשד דרעי הן כלכליות בעיקרן, מי שחוקר אותו הם בעיקר אנשי רשות המיסים. על פי הדיווח, שר הפנים הופתע מהשאלות אותן שאלו החוקרים בחקירה, וכן מעיכוב 14 חשודים אחרים בפרשה, בהם חבר מועצת עיריית ירושלים, ומי שהתמודד בעבר על ראשות העיר, משה לאון. 



על פי החוקרים, אנשי עסקים ישראלים הם אלו שהעבירו את השוחד והחשד הוא שהייתה טובת הנאה בתמורה מצד השר. מלבד עיכוב ה-14, נקטו החוקרים מספר פעולות חקירה נוספות, בהן האזנות סתר.




תמיכה בסך חצי מיליון שקלים




כזכור, הגיעו הבוקר דרעי ורעייתו יפה לחקירה במשרדי יחידת להב 433 ובמהלכה החוקרים, כל צוות מול הנחקר שלו, הטיחו בהם חשדות כבדים בביצוע עבירות הקשורות לטוהר המידות. בין המעוכבים הרבים הבוקר בפרשה, היו מנכ"ל המשרד לפיתוח הנגב והגליל אריאל משעל וגם כאמור משה ליאון, חבר מועצת עיריית ירושלים. מלבדם עוכבו אנשי עסקים בכירים החשודים במתן כספים ותמיכה בעמותה הקשורה ליפה דרעי וכן גורם בכיר במשרד לפיתוח הנגב והגליל. 



ליאון נחקר באשר לקרן שניהל בתקופה שדרעי לא כיהן כשר. באותה תקופה תיווך לקרן משקיע אמריקאי ובגין התיווך קיבל מהקרן עמלות. בחקירה התחקו החוקרים אחר פעולות העברת כספים לחשבון הקרן של ליאון לחשבון של דרעי, אולם לאחר שמסר את עדותו הוא שוחרר ללא תנאים. משעל שוחרר גם כן ללא תנאים מגבילים.

החוקרים מייחסים למשרד כוונה להעביר כספים לעמותה של יפה דרעי, לאחר שפנתה במסגרת קול קורא ואושרה לה תמיכה בסך 540 אלף שקל. סכום זה לא הועבר, לאחר שחשב המשרד, שהמסמכים עברו בידיו, הבהיר למנכ"ל כי קיים חשד כבד לניגוד עניינים. בעקבות זאת נמנעה העברת הכספים בפועל.