בקבוקי תבערה במקום ספרי לימוד: שני נערים בני 17 תושבי ג'בל מוכבר, נשאו על גבם ילקוט שהכיל תשעה בקבוקי תבערה (בקת"בים) ומרכיבים להכנתם. את התיק ניסו להטמין בציר הסמוך לעמדת המשטרה המוצבת במרפסת רחוב מאיר נקר מול ג'בל מוכבר במזרח ירושלים, כך הותר לפרסום היום (שלישי). אתמול הגיש נציג המשטרה לבית משפט השלום בירושלים הצהרת תובע נגד השניים החשודים בגין נשיאת נשק וייצור נשק, זאת לפני הגשת כתב אישום נגדם.



שני הקטינים נעצרו על ידי כוח משטרה ומג"ב שפעל בראשית השבוע שעבר בג'בל מוכבר לאחר שנצפו כשהם אוחזים בילקוט אשר נראה כי הוא מלא וכבד.



הנערים שפסעו על ציר בתי הספר בכפר, סמוך לעמדת המשטרה המוצבת על מרפסת רחוב מאיר נקר, עוררו את חשדם של השוטרים ולוחמי מג"ב שהיו במקום.



במשטרה מציינים כי בשל אותו החשד צמצם הכוח טווח והתקרב לנערים מהם נדף ריח של דלק. "בבדיקת הילקוט אותרו ונתפסו תשעה בקבוקי זכוכית, שניים מהם מוכנים להשלכה כבקת"בים, בקבוק פלסטיק שני ליטר ובתוכו דלק, חולצת בד, סרט דביק וסכין. על התיק הופיע כיתוב בערבית עם השם 'בהא עליאן'", אומרים במשטרה.



בקבוקי התבערה שנתפסו במזרח ירושלים. צילום: דוברות המשטרה
בקבוקי התבערה שנתפסו במזרח ירושלים. צילום: דוברות המשטרה



שני הקטינים נעצרו בו במקום והובאו לחקירה בתחנת עוז כשהממצאים שנתפסו הועברו לבדיקת המעבדה לזיהוי פלילי (מז"פ) של המשטרה. בחקירתם קשרו עצמם למיוחס להם. עוד עולה כי הבקת"בים יועדו ככל הנראה להשלכה לעבר הכוח המוצב במקום.



מעצרם הוארך על ידי בית המשפט, ואתמול כאמור הוגשה נגדם הצהרת תובע בעטיה הוארך מעצרם פעם נוספת עד ליום חמישי, אז יוגש כנגדם כתב אישום.



במשטרה מדגישים כי "זו תקופה ארוכה מוצב כוח משטרה במרפסת הרחוב מאיר נקר שהוביל למניעה וירידה משמעותית באירועי יידוי אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הציר של השכונה הגובל עם הכפר ג'בל מוכבר. ערנות ומקצועיות השוטרים ולוחמי מג"ב הפרוסים לאורך הציר מנעה ניסיון מצד נערים לפגוע בכוחות המשטרה. משטרת ישראל תמשיך בפעילות הנחושה בפריסה הנרחבת במטרה לסכל ולמנוע כל ניסיון של פורעי חוק להפר את הסדר והשקט בעיר".