לוחמי משמר הגבול בחברון עצרו היום (רביעי, חג שבועות) לפני זמן קצר פלסטינית בת 17 שנשאה סכין מטבח גדול בתיקה. היא התנגדה למעצרה, אך לוחמים השתלטו עליה והביאו אותה לחקירה. לפי התנהלותה, מעריכים במג"ב כי היא התכוונה לבצע פיגוע דקירה.



לוחמי מג"ב המוצבים באחת מנקודות הביקורת הסמוכות למערת המכפלה הבחינו בנערה פלסטינית שעוררה את חשדם. בחיפוש שביצעו הלוחמים בתיק של החשודה נמצאה הסכין. החשודה, תושבת אחד הכפרים הסמוכים לחברון, נעצרה להמשך חקירה.



חגים תמיד מהווים תקופה מועדת לפורענות ביטחונית. במג"ב מוסיפים כי גם בחג זה הושקעו מאמצים רבים במסגרת הפעילות המבצעית לשמירה על ביטחונם של תושבי המדינה בגזרות השונות.



פיגועי דקירה ממשיכים בקביעות אך בתדירות משתנה במדינה זה יותר משנה וחצי. בשבוע שעבר שוטר בן 26 נפצע באורח קל לאחר שנדקר בצווארו בנתניה. מדיווח שמסר השוטר למפקדיו, עולה כי הדוקר הגיח מאחוריו ודקר אותו בצווארו תוך שהוא צועק 'אללה אכבר'. השוטר הצליח להסתובב, לדרוך את נשקו ולירות במפגע ולפצוע את הדוקר באורח בינוני, תוך שהוא מנסה לברוח מהמקום.  בנוסף, אישה נפצעה מרסיסים ופונה גם היא לבית החולים. המשטרה אישרה מאוחר יותר כי אכן מדובר היה בפיגוע לאומני.