המתנחלים נגד נתניהו: ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, קרא במהלך סוף השבוע להחליף את ראש הממשלה בשל מה שהוא מכנה "הקפאת בנייה". בפוסט תחת הכותרת "נפל דבר בישראל" כתב דגן כי לאחר שמונה שנות אובמה, ההתיישבות לא תסבול עוד הקפאה כמו זאת שמוביל ראש ממשלה מן הימין. "אחרי 8 שנים, היום כבר אין תירוצים. אם הקפאת הבניה הזו אכן תאושר, ואם אפילו כעת הבניה ביו"ש אכן תוקפא מחדש, יהיה על הליכוד כמי שמוביל את המחנה הלאומי, ואני כותב את זה בצער רב, לשקול להעמיד מועמד אחר לראשות הממשלה, שיהיה מחויב במעשים ולא רק במילים, לאידיאולוגיה של המחנה הלאומי בישראל". זאת, על רקע התכנסות ועדת התכנון העליונה של המנהל האזרחי בשבוע הבא ואישור מתוכנן של למעלה מאלפיים יחידות דיור ביו"ש. זו הפעם הראשונה שהוועדה מתכנסת מאז היבחרו של הנשיא האמריקאי הנכנס, וציפיות המתנחלים כי תאושר בניה בקנה מידה גדול בהרבה הסתיימו באכזבה. 




"לשקול להעמיד מועמד אחר לראשות הממשלה", דגן. צילום: אריאל בשור
"לשקול להעמיד מועמד אחר לראשות הממשלה", דגן. צילום: אריאל בשור



מלשכת רה"מ לא נשארו אדישים לדברי דגן ומסרו בתגובה: "בניגוד לנטען, אין שום הקפאת בנייה. ההיפך הוא הנכון. בחודשים האחרונים אושרו אלפי יחידות דיור בכל יהודה ושומרון ואושר לראשונה מזה עשרות שנים ישוב חדש. גם חזרה על שקר לא הופכת אותו לנכון".




"קטאר מגרשת אנשי חמאס מהמדינה"




הלחץ על קטאר מצד מדינות המפרץ נותן את אותותיו? גורמים דיפלומטים מסרו היום (שבת) לערוץ "אל-מיאדין", כי "קטאר מסרה להנהגת חמאס רשימה של חברים בארגון שנדרשים לעזוב את דוחא". עוד נמסר מהמקורות כי "שליח של קטאר נועד עם חברים בולטים בארגון חמאס, ומסר להם רשימה שמית של חברי חמאס, שיש להם נגיעה לפעילות חמאס בגדה המערבית".



על פי המקורות, השליח של קטאר ביקש מחמאס שההתנהלות מול חברי חמאס בגדה המערבית תתנהל באמצעות "חמאס פנים", ואף הביע "צער על הצעד שבא בשל לחצים חיצוניים". עוד נמסר, כי מדובר ברשימה חלקית בלבד, "שכוללת שמות של חברי חמאס ששמם עלה במסגרת חקירות עצורים בישראל". יש לציין, כי במרץ 2016 התבקשו גורמים בחמאס על ידי הרשויות בדוחא, להמעיט בהופעות לא חיוניות בתקשורת. "קטאר החלה לגבות שכירות עבור משרדים ובתים של חברי חמאס בקטאר, מתוך המימון שהוענק", אמר מקור בארגון, "הבנו שהדברים הולכים למסלול אחר".




"טראמפ לא ימנע את עדות קומי"



נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לא מתכנן להפעיל את סמכותו ולמנוע את עדותו המתוכננת של ראש ה-FBI לשעבר, ג'יימס קומי, מול ועדת המודיעין של הסנאט בשבוע הבא, כך אמרו שני בכירים בממשל טראמפ לעיתון הניו יורק טיימס.




טראמפ וקומי. צילום: gettyimages
טראמפ וקומי. צילום: gettyimages



טראמפ עדיין יכול למנוע את עדותו של קומי בדבר השיחות שערך איתו ושעלולות לגרום לו נזק, אך אינו צפוי לעשות זאת, מאחר ובעבר דיבר בעצמו בכלי התקשורת בארצות הברית על שיחות אלה. על פי אחד מהבכירים, הנשיא מעוניין שהשיחות יפורסמו כי אין שום דבר בתוכנן שהוא רוצה להסתיר. דובר הבית הלבן, שון ספייסר, אמר בתגובה כי הוא לא מתכוון לחשוף כיצד טראמפ מתכנן לפעול.




חשד לרצח ברחובות



במשטרה בודקים את נסיבות מותו של גבר בן 59 אמש במתחם יחידות דיור להשכרה ברחובות. הגבר מוכר למשטרה אך בעשור האחרון התרחק מעולם הפשע ובשלב זה בוחנים במשטרה הן אפשרות לרצח והן אפשרות להתאבדות. סמוך לשעה 20:40 נתקבלו במוקד 100 וכן במוקד של מד"א דיווחים על קולות ירי שנשמעו במתחם. כוח גדול של שוטרים מתחנת רחובות וצוותי מד"א הגיעו במהירות למקום וכשאיתרו את יחידת הדיור ממנה נשמעו קולות הירי החליטו לפרוץ פנימה, אז מצאו את הקורבן כשסימני ירי על פלג גופו העליון והוא במצב אנוש. כוחות ההצלה העניקו לו טיפול רפואי אולם בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו במקום.



כלי הנשק שנמצא בזירה העלה את החשד כי מדובר בהתאבדות, כמו גם העובדה שהיחידה היתה נעולה והשוטרים נאלצו לפרוץ פנימה, אולם לא מן הנמנע כי הקורבן הכיר את מחסלו שנמלט מהזירה זמן קצר לאחר הירי ולכן נבדק גם החשד לרצח. הגבר היה דמות מוכרת בעולם הפשע באזור רחובות וריצה בעבר כמה שנות מאסר.




גבר טבע למוות בים



גבר כבן 63 טבע היום בחוף בר כוכבא באשקלון. כוחות ההצלה משו את הגבר מהמים, ביצעו בו פעולות החייאה ופינו אותו לאחר מכן לבית החולים ברזילי בעיר כשהוא במצב קשה, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו בבית החולים.




אזור הטביעה בחוף הים, אשקלון. צילום: דוברות מד"א
אזור הטביעה בחוף הים, אשקלון. צילום: דוברות מד"א



פרמדיק מד"א, פאשה חץ, שהגיע למקום האירוע סיפר: "כשהגענו לחוף ראינו בסמוך לקו המים את המציל, חובש מתנדב במד"א מבצע פעולות החייאה בגבר שנמשה מהמים כשהוא מחוסר הכרה וללא דופק. ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות וכאשר חזר הדופק פינינו אותו במהירות לבי"ח ברזילי הקרוב כשמצבו קשה ולא יציב".