התפטרות ששת הרופאים המומחים ושלושת המתמחים מהמחלקה ההמטו־אונקולוגית ילדים בהדסה תיכנס היום (ראשון) לתוקף. במחלקה עובד כבר כמה שבועות מנהל חדש, ד"ר גל גולדשטיין, שהגיע מבית החולים שיבא ועבר חפיפה עם המנהל המתפטר, פרופ' מיקי ויינטראוב. עם זאת, טרם אוישו יתר המשרות של המומחים שעזבו.



הורי הילדים המאושפזים במחלקה הקימו אוהל מחאה ענק בגן סקר בירושלים, שבו הם מבטיחים לערוך מסיבת עיתונאים יחד עם ילדיהם החולים ועם הרופאים המתפטרים ובראשם פרופ' ויינטראוב, שמתכוון לחרוג ממנהגו ולהשיב לשאלות התקשורת. למחלקה בהדסה, שממנה התפטרו הרופאים, צפוי להגיע היום פרופ' עמוס תורן, מנהל המערך להמטו־אונקולוגיה בבית החולים אדמונד ולילי ספרא לילדים, יחד עם רופאה מומחית בהמטו־אונקולוגיה משיבא, ד"ר איריס קווצל. השניים יתגברו את המחלקה, ובשלב זה יגיעו מדי יום.



"היום נדע פרטים עדכניים הנוגעים לאילו מהמשפחות נשארות במחלקה", אומרים בהדסה. "בשבת ערכו פרופ' יוסי לבר וד"ר פאולינה סטפנסקי ביקור רופאים ופגשו בכמחצית מהחולים, לרבות ילדים חדשים. לכולם ניתנו תוכניות טיפול. מהיום יהיה תגבור של רופאי שיבא וכניסה לשגרת עבודה רגילה, ללא המתח והחרדה שאפיינו את המחלקה בששת החדשים האחרונים. בהדסה יש פתרון מלא לכל פונה, לרבות פעולות פולשניות ועיבוד מעבדתי מולקולרי וגנטי לכל הגידולים, כולל הנדירים.



"השבוע מתוכננות שלוש השתלות מח עצם, שיבוצעו כרגיל. לצערנו, קומץ מסיתים שם לו למטרה לסייע לרופאים המתפטרים, אלה שנטשו את הילדים בהדסה, לפתוח בכל מחיר מחלקה המטו־אונקולוגית והשתלות מח עצם בילדים בשערי צדק, גם במחיר פסול ובלתי נתפס של חבלה בהמשך פעילות המחלקה ההמטו־אונקולוגית והשתלות מח עצם בילדים בהדסה. המחלקה תמשיך לטפל בילדים חולי סרטן, ולהשתיל מח עצם עם הצוות המצוין הקיים, עם צוות הרופאים החדש שייקלט ועם צוות התגבור משיבא, במקום הרופאים שהתפטרו ונטשו את הילדים המטופלים". 



בית חולים השדה שהוקם בגן סאקר. צילום: באדיבות ההורים



נירית בקמן, שבנה הבכור טופל בהמטו־ אונקולוגית בהדסה, אמרה: "פרופ' מיקי ויינטראוב עשה מעשה שלא ייעשה, וזה תקדים מסוכן. לא עושים דבר כזה. רופא לא יכול לנטוש חולה שלו. זה כמו לנטוש פצוע בשדה הקרב. הוא לקח איתו עוד רופאים. הוא בעצם אומר פה: או בדרך שלי או כלום. זו בעיני בריונות. מה זה 'הילדים של מיקי'? אף רופא לא הורה של הילדים שלנו. רופא שינטוש את הבן שלי לעולם לא יטפל בבן שלי. תתעוררו ותסגרו מלחמות בתוך בית החולים ולא על הגב של הילדים".



אורי יקיר, אביו של עדי: "כרגע המצב הוא שמי שיכול עוזב את המחלקה ההמטו־ אונקולוגית בהדסה. במחלקה נשארו רק מי שיש להם קושי אובייקטיבי לעזוב. להערכתי, מעכשיו כל הפרוצדורות החודרניות לא ייעשו בהדסה. העברתי את הבת שלי לבית חולים שניידר בפתח תקווה. אם הייתי יודע שלהדסה מגיע רופא מומחה ללוקמיה, מישהו כמו ד"ר שרה אליצור, שמעכשיו תטפל בעדי שלנו בשניידר, הייתי נשאר עם הבת שלי בהדסה".



ד"ר איריס פריד, אחת מהרופאים שהתפטרו, אמרה אמש: "יש מאות הורים שמבינים שמנהל הדסה עשה החלטה מסכנת חיים בנובמבר, כאשר הסכים להפנות את המשאבים המוגבלים גם כך של בית החולים לטיפול בתיירות מרפא וסירב לחזור ממנה בכל מקום, כולל בבית המשפט. אנחנו השתמשנו בדרך היחידה שיש לנו כדי להזהיר את ההורים מהסכנה.



"ברור לנו שהדסה הייתה מעדיפה שנשתוק, וזה לא מה שיקרה. מדינת ישראל החליטה לזרוק אותנו, מומחים במקצוע, ולשלוח אותנו להיות רופאים בקופת חולים. בהדסה היו שישה מומחים לסרטן בילדים, היום יש שניים שעברו הכשרה בהשתלות. הזהרנו מנובמבר שאין רופאים בארץ. התחננו שלא יביאו עוד תיירים. ההצפה הזו של תיירים מסוכנת ומסכנת את הילדים. הדסה במצב שאין עכשיו רופא ראוי לטפל בסרטן. להביא רופאים מתחלפים משיבא זה טירוף. שיסגרו את המחלקה ויגידו שאין להם פתרון".